Bloedonderzoek zinvol??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Bloedonderzoek zinvol??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 14:06

Mijn paard zit voor de tijd van het jaar redelijk dik in zijn vacht en was vorige week vrij stijf, vooral op kleine voltes. Gister tijdens mijn les merkte ik er niets meer van, maar in mijn les gaat het rijden (natuurlijk) altijd beter dan wanneer ik zelf rijd... Haha! Verder is hij niet sloom en eet hij goed, dus echt ziek is hij niet. De eigenaar van mijn stal raadde aan om even bloed af te laten nemen en te laten bekijken, omdat hij misschien ergens een tekort aan heeft. Baat het niet, schaadt het niet, maar ik geef mijn geld het liefst in ieder geval zinvol uit. Wat denken jullie, is het zinvol om in dit geval een bloedonderzoek te laten doen? Heeft iemand om die reden al eens bloedonderzoek laten doen en kwam daar wat uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:09

Ik heb laatst ook bleodonderzoek laten doen bij mijn paard. Hij was sloom, stijf en zat ook niet al te goed in zijn vacht. Ook bleef hij mager. Het heeft me een kapitaal gekost aan onderzoeken, maar er kwam wel iets uit. Nu geef ik hem medicijnen bij en loopt hij echt super.
De meeste mensen hebben mij voor gek verklaard om bloedonderzoek te laten doen, omdat ze denken dat er toch niks uit komt. Maar ik ben toch echt heel blij dat ik alles heb laten testen. Nu weet ik tenminste wat het is en wat het zeker NIET is.
Succes!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:58

Het is idd een hoop geld maar zoals tessya al zei, je weet wel wat er is!!! Dat is dus een keuze die jij moet maken, misschien komt er bij jou wel nix uit en vind je het zonde van je geld of juist wel en kan je eraan werken, succes

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:14

Heb ik ook gehad met die van mij. Niet uit vacht komen, moeite met conciditie opbouw.

Er bleek nix aan de hand te zijn en dus ook 2 weke erna bleek dat ze wat meer tijd nodig had. Alles was perfect, von het toch fijn om te hore!!! Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:00

Mijn pony zag er aan de buitenkant altijd prima uit, maar volede niet goed. snel stijf na les, vaak sloom en slecht voor het been, en veel last van eczeem en stofallergie.
Omdat hij kreupel werd 2,5 week geleden en ik het niet vertrouwde heb ik een afspraak gemaakt voor een kruepelheidsonderzoek en daar ook nog om een bloedonderzoek gevraagd omdat omdat we twijfels hadden over eventuele spierbevangenheid en eventuele problemen met de nieren.

De nieren bleken in orde te zijn, maar de andere dingen kwamen in het bloedonderzoek er wel uit en nog wat meer.

Verslag (misschien al gelezen): [MD] uitslag bloedonderzoek Andrew. Iemand meer info?

En het kost inderdaad een hoop geld, maar in mijn geval was het wel goed dat ik het heb laten doen, omdat het anders bij gissen en uitproberen zou blijven, en je nu gericht kan uitsluiten, zoeken en behandelen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:46

Vinden jullie bloedonderzoek duur? Ik weet niet meer wat het precies kostte, maar vond het wel meevallen.
Zelf zal ik het wel laten doen. Mijn pony ging erg hard achteruit, even bloed af laten nemen, en werd diezelfde dag gebeld, voor de uitslag. Bleek alleen het ijzergehalte iets te laag te zijn, dus bloedarmoede. Helemaal niet extreem laag, maar na de medicijnen was het wel over. Hij is weer gezond.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:54

compleet bloedonderzoek was als ik het goed heb iets van 57 euro exclusief BTW, samen met de foto's en het consult en de sedatie was het een behoorlijk bedrag...