wachttijd slacht i.v.m. medicijnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

wachttijd slacht i.v.m. medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 09:30

Naar aanleiding van een gesprek met een andere paardenhouder, vroeg ik mij af of jullie weten of er een wachttijd is voor de slacht als je paard bute heeft gehad? En hoe lang is zo'n wachttijd dan?


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 10:00

Als je zakjes bute krijgt zonder verdere verpakking, staat er dus niks op over wachttijd... vandaar. Volgens mij is bute niet voor niks eigenlijk verboden, dus ik vermoed dat er een flinke wachttijd is voor slacht van een paard dat dit medicijn heeft gekregen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 13:30

Dat laatste is nog niet helemaal zeker hoor QuijoSavan. Ben diverse opties op een rijtje aan het zetten, maar dat valt niet mee...


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 13:32

Toch raar dat veel dierenartsen dit dan nog voorschrijven, als het zo ontzettend verboden is... vaag hoor...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 09:05

Iedereen bedankt voor de reacties.

Samm, inslapen behoort ook tot de opties waar over nagedacht wordt. Verder wil ik hier de discussie over wat nou fijner is voor een paard liever niet aangaan. Verschilt mijns inziens per paard en per situatie wat de beste keuze is....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 08:53

Nou, ik ben aan het informeren geweest in Emmeloord... Daar vertelde men mij dat paarden die bute hebben voorgeschreven gekregen nooit meer naar de slacht mogen. Zij dienen geeuthanaseerd (ingeslapen) en naar de destructie te gaan.

Ik vraag mij nu dus af hoe dat zit met verzekeringen?? Hoe gaan die ermee om dat je verzekerde paard bute heeft gekregen van een DA en vervolgens dus niet meer geslacht kan worden als de situatie uitzichtloos wordt?

Eerlijk gezegd vind ik dat artsen dit wel horen te melden voordat ze iets dergelijks voorschrijven!! Stel dat je hierdoor gedonder met je verzekering krijgt?? Verward

Crisis, dit is ingewikkeld zeg... Boos!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 12:53

Moet er niet aan denken dat mensen ziek worden door medicijnen in vlees van mijn paard... zou ik niet op mijn geweten willen hebben, dus slacht valt nu definitief af.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Unleash en 33 bezoekers