koorts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 20:12

mijn paard heeft koorts, maar hij eet wel gewoon,
hij is heel warm, wat moet ik doen, vanavond nog een dierenarts laten komen of morgen afwachten???( op de manege zeggen ze allemaal dat ik tot morgen moet wachten), hij heeft maandag een inenting gehad en kwam vandaag een beetje rot zn stal uit, maar???

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:24

Heb je de temperatuur wel opgenomen?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:25

Je moet kijken hoe hij er verder aan toe is. Gaat ie veel liggen, is ie sloom, niet alert etc?
Is hij verder normaal dan zou ik het morgen nog eens opmeten. Ligt er ook aan hoe hoog de koorts is.
Hij kan wat verhoging hebben van die enting. Er heerst ook van alles.
En ik hoor dat er weer koliek was bij jullie. Mijn paard heeft dat daar ook regelmatig gehad en at toen ook gewoon. Hij ging veel liggen en had koorts.
Als er weer onregelmatig is gevoerd moet je daar dus wel even op letten, tenslotte is je paard er nog niet zolang en moet hij daaraan wennen....
Maar als hij alleen wat verhoging heeft en verder normaal doet, zou ik tot morgen wachten.
Beterschap met je nieuwe paardje!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 20:39

Ik ga zo terug, zn koorts meten.
Ik heb de direnarts gebeld en als ik het niet vertrouw komt hij vanavond nog!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 20:40

Hij ligt niet maar is wel duf maar eet wel.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:04

He Monique, wat een pech heb je toch. Zondag keek hij nog heel vrolijk! Maar zou het niet met de inenting te maken hebben? Ik kan er zo natuurlijk niets zinnigs over zeggen, maar beterschap voor je paard in elk geval.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 21:58

Bedankt, ik heb net de koorts gemeten en hij heeft 38 graden, valt dus wel mee, hij at ook maar hij is zo duf en kwam zo beroerd zn stal uit. Weet iemand hier meer over??? Sorry, dit had misschien op medisch gemoeten???

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 23:36

Wat heb je de afgelopen dagen met hem gedaan ? en wat doet hij normaal Verward . Hij is natuurlijk wel jong he *LOL* .

Misschien is hij gewoon een beetje van slag van alles nieuwe dingen Haha!. Hou hem wel ff in de gaten.

Heeft hij een deken op misschien heeft hij het wel koud? Knipoog

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 09:46

Met 38 zou ik een paar dagen zijn temp bijhouden, maar niet direct een dierenarts halen.
Dan kan het van die enting zijn...
Hou gewoon goed in de gaten hoe hij doet en eruit ziet.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:44

moniquelucky,

Ik heb eigenlijk maar een vraagje, ligt er verse mest in zijn stal??
Mijn paard heeft ook eens van dit soort symptomen gehad. Lichte verhoging, lusteloos niet echt goed eten. Alleen hooi en gras gingen er in. En dat bleek een verstopping te zijn. Als hij gewoon mest zou ik gewoon nog een paar dagen afwachten dan is dat kans groot dat hij last heeft van zijn vaccinatie.zijn er nog andere paarden op stal die gevaccineerd zijn en ook een beetje hangerig of is die van jou de enige? Heb je hem gewoon gereden na maandag? Want dat is nl niet goed. Na een bv griepspuit altijd minstens een dag rust geven en een paar (1 a 2) dagen daar na niet voluit rijden! Tenminste dat heb ik altijd van mijn trainer te horen gekregen. Die doet dat trouw bij al haar paarden die op stal staan. Je treft het niet zeg. Maar dit gaat vast binnen een dag of drie weer over. Oeps het zijn meer vragen geworden

Groetjes Adrienne

_________________
just get over it I´ve got a cowgirl attitude

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Adrienne op 2001-09-20 10:46 ]</font>

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 10:43

Ik heb na die enting 2 dagen niet gereden, nu rijd ik ook niet want ik wil eerst dat hij helemaal is opgeknapt, gelukkig gaat hij al een stuk beter, hij kijkt een stuk vrolijker!!! Ik heb hem ook maar een vitamine stoot gegeven. Ik rij zoiezo heel weinig op hem omdat hij zo jong is, ik heb hem trouwens ook op minder voer gezet.