zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 00:48

daar was ik even benieuwd naar.
ik lees namelijk veel over paarden die hoesten dat het tijdens het geven van ventipulmin wel beter gaat maar de hoest na de kuur wel terug komt!
is dit altijd zo?
alvast bedankt!

stroo
Berichten: 599
Geregistreerd: 15-06-06

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 07:26

ja ,ik heb onze pony ook ventipulmin gegeven toen ze hoeste.
een paar dagen gebruikt en het was over.
weet je wat het meestal is de mensen wachten te lang om naar de dierenarts te gaan.
maar zodra ik het niet vertrouw dan bel ilk gelijk.

henkv
Berichten: 151
Geregistreerd: 11-06-06

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 08:42

Hangt er een beetje vanaf wat de ooraak is van het hoesten. Wanneer dat ten gevolge van een chronische bronchitis (astma) is, zal dat na afloop van de kuur weer terugkomen, tenzij de oorzaak (bijvoorbeeld stof) wordt verwijderd of verminderd.
Ventipulmin is bevat dezelfde werkzame stof als de Ventolin van de mens.

Is er sprake van een tijdelijke ontsteking, dan helpt Ventipulmin de hoestklachten verminderen (wordt soms met antibiotica samen gegeven) en en is het hoesten daarna voorbij.

luchtwegproblemen bij het paard

Flames
Berichten: 146
Geregistreerd: 22-11-06

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:24

Zolang je paard geen koorts heeft zou ik niet zo gauw ventipulmin geven. Het is nogal een agressief spulletje. Ik zou liever voor Air Power Booster gaan of voor Clear Breather van Equimins. Dit zijn natuurlijke producten die ECHT goed werken. Je kan ze bestellen bij Pardoes Aurora.

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 10:28

ventipulmin, is dat een soort van hoestsiroop (medisch) in een pompje? want als dat het is dan heb ik dat ook gebruikt. het heeft wel geholpen waarschijnlijk maar het was niet over. das gewoon het nare van hoest, het kan heeeel lang duren. ik heb ook fenegriek (foenegriek?) gebruikt dat hielp op het laatst ook erg goed

meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 16:06

ja ventipulmin is ook in een pompje verkrijgbaar maar ook als poeder.
foenegriek voeren we pablo ook bij maar dat werkt(bijna) niet volgens mij.
ze heeft geen koorts en is verder niet ziek alleen steeds die hoest die terug komt.
wij dachten ook aan een stof allergie dus maken nu het hooi nat en de stal stofvrij maar het gaat niet over, ze snottert verder niet, aleen een droge diepe hoest, soms vaak en soms weer een paar dagen niet.
henkv bedankt voor de link, zal eens gaan kijken!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:42

-> VS

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:28

Ik heb er zeker goede ervaringen mee!! Mijn pony heeft een half jaar lang problemen gehad met haar luchtwegen (benauwdheid, veel snot), uiteindelijk bleek op de kliniek dat het Chronische bronchitis was en ze kreeg een kuur van ventipulmin, antibiotica en frisse lucht Lachen Na 2 weken was het over en ze heeft er helemaal geen last meer van gehad (zo chronisch is het dus niet Lachen ).
Maar de ventipulmin hielp wel erg goed. Volgens mijn DA was het wel belangrijk om de combi met antibiotica te gebruiken, omdat zo ook meteen de bacterieen die voor het probleem zorgen gedood worden.
Mijn merrie werd er alleen ontzettend dik van binnen 10 dagen.

Boutje
Berichten: 218
Geregistreerd: 16-07-05

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:40

Voor de hoest hielp het echt goed bij mijn oude en dampige anglo-arabier. Vooral in de zomer maakte het dat hij zich duidelijk beter voelde.
Ik kon periodes afbouwen en stoppen, afhankelijk van het weer. Nadeel was dat hij er bij meer dan 1 pompje per dag erg hevig van werd.

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:10

Flames schreef:
Zolang je paard geen koorts heeft zou ik niet zo gauw ventipulmin geven. Het is nogal een agressief spulletje. Ik zou liever voor Air Power Booster gaan of voor Clear Breather van Equimins. Dit zijn natuurlijke producten die ECHT goed werken. Je kan ze bestellen bij Pardoes Aurora.


Als dit dan de zelfde stof is als ventolin dan vind ik het geen linke stof, heb er zelf ervaring mee

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:15

Ik vond het waardeloos; ook al was ik er snel bij. Het was na 2 dagen weg de hoest en na 6 dagen na het stoppen van de kuur weer terug. Wellicht dat het per paard verschilt; bij mijn paard werkte sputolysin wel goed.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:43

Helpt goed mits het goed gebruikt wordt. Bij de juiste diagonose. Wel oppassen Ventipulmin kan hoefbevangenheid veroorzaken bij paarden die hier gevoelig voor zijn.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:39

Is goed spul maar een symptoombestrijder, geen geneesmiddel. In combinatie met de juiste medicatie is het goed spul omdat het de problemen verlicht.
Dat het hoesten soms terugkomt achteraf is dus geheel normaal en heeft te maken met de oorzaak die nog niet uitgeschakeld is.

Je moet het zo bekijken, hoest en slijm dat door een buisje van een cm gaat of dezelfde hoeveelheid hoest en slijm door een buisje dat 2 keer zo groot is onder invloed van Ventipulmin.
Voor je paard veel aangenamer en tegen de ziekte veel beter omdat het lichaam zich ook beter kan 'opschonen" en alle vuiligheid naar buiten sturen.

Jett_
Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-08-06

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:45

Heb mijn vorige paard ooit ook eens ventipulmin gegeven, na een paar weken kwam het hoesten toen weer terug! Heb toen gewoon foenegriek gegeven en dat werkte wel!

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:57

Ik ga vandaag beginnen met het geven van ventipulmin.
Bij mijn paard is het niks chronisch denk ik, hij heeft last van benauwdheid met dit weer en zijn luchtwegen zijn denk ik geirriteerd van het gras en stof.

Maar hoezo moet je oppassen met hoefbevangenheid?
Mijn paard is nog nooit hoefbevangen geweest maar is op dit moment erg aan de vette kant..

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:58

Aangezien ventipulmin geen voedingssupplement is, maar een geneesmiddel, verplaats ik dit topic van VS naar MD.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:06

Mijn shet heeft net een week ventipulmin gehad, ze kuchte wat.. gelijk DA erbij!
Nu stoppen we en we hebben nog een half flesje, als 't weer terugkomt krijgt ze nog een kuurtje en is het daarna nóg niet weg, bellen we de DA weer, want een paard hoort - hoe dan ook - niet te hoesten zijn wij het over eens Lachen

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:21

ja inderdaad..

mijn paard hoest veel meer in draf dan op stal, in de wei of in stap, iemand een idee hoe dat komt? heb zelf wel een beetje een idee omdat hij dan meer moet inspannen om te ademenen...

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:57

maximiliaan schreef:
Ik ga vandaag beginnen met het geven van ventipulmin.
Bij mijn paard is het niks chronisch denk ik, hij heeft last van benauwdheid met dit weer en zijn luchtwegen zijn denk ik geirriteerd van het gras en stof.

Maar hoezo moet je oppassen met hoefbevangenheid?
Mijn paard is nog nooit hoefbevangen geweest maar is op dit moment erg aan de vette kant..



Omdat de werkzame stof hoefbevangenheid kan veroorzaken.

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:59

Vita heeft ook ventipulmin gehad omdat ze nogal hoestte Lachen ik had er ook veel slechte verhalen over gehoort, maar toch maar gedaan. Ze heeft daarna nooit meer gehoest Lachen (niet waar ik bij was iig Tong uitsteken)

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:03

@ Wilawander: geldt dit alleen voor paarden die al eerder hoefbevangen zijn geweest of voor elk paard?

Mijn dierenarts zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat mijn paard een lage dosis krijgt en een kuur van een week ofzo..
Hij zegt als je het het hele jaar door geeft dan is het misschien een ander verhaal maar hij heeft het nog nooit gezien of van gehoord..

Weten jullie trouwens al dat mensen dit ook spuiten?
Dan zijn die bodybuilders die ook anabole enzo gebruiken, want door dit spul worden spieren droog en maakt vet dus vrij voor droge spieren...

Als je op google zoekt kom je hele forums tegen, zo'n gast zei ook mijn zusje heeft paarden dus ik kan er heel makkelijk aankomen... echt wat een gekken he!!

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:40

In principe geldt dat voor elk paard maar de één is er gevoeliger voor dan de ander.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 06:18

meisje23 schreef:
daar was ik even benieuwd naar.
ik lees namelijk veel over paarden die hoesten dat het tijdens het geven van ventipulmin wel beter gaat maar de hoest na de kuur wel terug komt!
is dit altijd zo?
alvast bedankt!




mijn pony heeft het 8 dagen gehad, en toen was de hoest over en is weggebleven...
wel heeft hij sindsdien altijd nat hooi,dus misschien dat dat ook veel invloed er op gehad heeft?

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:09

@maximiliaan : ja dat had ik ook gevonden en was er ook verbaasd over. Maar toen ik las dat het dus gewoon Clenbuterol is begreep ik het wel.
Zijn er hier paarden aan de dunne gegaan van de Ventipulmin ??
Het schijnt nl dat ook de maag/darmen goed van streek kunnen raken er door.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: zijn er ook goede ervaringen met ventipulmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:13

de mijne in elk egval niet,maar die heeft het dus maar kort gehad.
maar die heeft altijd de mooiste poep van de hele wereld Knipoog

maar je kunt altijd na stoppen van dit middel een probiotica kuur er achetraan geven om de darmen weer in evenwicht te brengen