Zorgen om mijn bollebol

Moderators: petraaken, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:59

kan het geen hoefzweertje zijn?dan staan ze ook vaak op 3 benen..als je dr hoeven had uitgekrabt en ze daarna beter liep kan het zijn dat het vuil ergens op drukte wat pijn deed..hoefzweren kunnen ook heel plotseling opkomen en de mijne liep ook heel stijf (ik wist toen nog niet wat ie had). als ie een zweertje heeft verergerd het kreupel lopen wel.
je kan je hoefsmid even bellen daarover.
verder kan ik t zo natuurlijk niet zien maar misschien dat je daar ook over na kan denken..
ik weet weinig over peesklappen dus ik zou t ook fijn vinden als iemand dat kan uitleggen..

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:20

hmm heb je t zaterdag gezegd tegen je hoefsmid dat ze niet lekker liep?en heeft ie er serieus naar gekeken?het hoeft namelijk niet altijd zichtbaar te zijn. hij kan ook wat dieper zitten. als het kreupel lopen in een paar dagen verergerd is kan het een zweer zijn.
de hoefsmid heeft van die leuke tangetjes waar die druk mee kan uitoefenen op de hoef en dan kan zien of ze daar ergens pijn heeft..

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:00

als het een zweertje is dan kan ze er last van gekregen hebben toen dr ijzers eraf zijn gehaald..dan staat ze 'rechtstreeks' op de grond..maar goed ik zou de hoefsmid maar even bellen als ik jou was want zo kan niemand zien wat er aan de hand is..als het na de het bekappen slecht is geworden dan heeft het waarschijnlijk daarmee te maken..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie