Veel problemen opgelost door goed passend zadel?

Moderators: petraaken, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:41

Goed zittend tuig dus niet alleen goed passed zadel maar ook goed passend hoofdstel zijn heel belangrijk. Ik vind dat alle basis voorwaarden goed moeten zijn
Party!! goed voer
Party!! juiste training
Party!! emotionele welzijn
Party!! goed passend tuigage

Naat niet passende zadel zie ik vaak dat mensen hun zadel veel te ver naar voren hebben liggen.
Of dat paarden onrustig zijn met hun hoofd omdat de frontriem te strak zit of de gespen de frontruim tegen het oor aandrukken. Of alles niet in op maat zit.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:46

beppies schreef:
Een goed passend zadel is eigenlijk een eerste vereiste. maar ik moet zeggen dat dit bericht me wel aan het denken zet. Ik zou eigenlijk ook eens een zadelmaker moeten laten kijken, gewoon om het zekere voor het onzekere te nemen. Krijg dan wel meteen het idee dat als ik zo iemand laat komen, mijn huidige zadel vast niet goed zal zijn, zodat ik een nieuw zadel aan moet schaffen op advies van de zadelmaker. Ik weet het erg negatief maar het is de eerste gedachte die bij me op komt.

Dat is heel negatief, een goed kwaliteits zadel met houten boom (met bladveren) kan vaak weer goed passend gemaakt worden.
Helaas kan dat niet elke zadelmaker en dat zijn de zadelmakers die zeggen dat je een nieuwe moet kopen dat zegt meer over de zadelmaker dan over iets anders vind ik.
Maar ik zou nooit een zadel kopen met kunstofboom, als je paadr wat scheef is in zijn bespiering of de ruiter zit scheef dan word de boom ook scheef en kan je het zadel weggooien.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 01:22

Ik kan je Tom v/d rink aanraden. Hij heeft mijn zadel passend gemaakt.
Hij komt door het hele land als je zijn nummer wil stuur mij dan even een pbtje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie