Weet iemand dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Weet iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 22:46

Ik ben op zoek naar een paardje en ik had een perfect paardje gevonden.
Later keuren, maar ze had misschien zomereczeem, dierenarts (mn eigen) wist het niet zeker. Aan de zijkanten van de staart zaten wat kortjes maar bij de manen was niet zo veel te zien, behalve dat de huid er ietsje ander uit zag.Het beestje is trouwens 10 jaar en de eigenaar had nog nooit wat gemerkt. Ze hebben hun dierenarts erbij gehaald en die dacht toch dat het geen eczeem was maar jeukerij. Ze hebben ook een zalfje gekregen en de korstjes gingen al weg en er kwam al war meer haar. Kan dit zomereczeem zijn of toch niet? Wil het graag weten want ben helemaal verliefd op dat beest.
(sorry voor het lange verhaal trouwens)

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:51

Moeilijk te zeggen hier vandaan als de da het niet eens zeker weet...

Veel paarden schuren wel iets met dit warme weer. En zomereczeem is over het algemeen wat heftiger dan een paar kortsjes. Waar staat het paard? Als hij bij de kust staat zou je misschien kunnen denken aan een lichte vorm van eczeem.

succes ermee!
Laatst bijgewerkt door Luci op 10-08-03 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 23:51

niemand? Huilen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:54

ik zou het voor 100% zeker laten keuren door de da,of ze het heeft of niet.
zoals luci zegt is het vanaf hier moeielijk te zeggen.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:54

hey ben ik niemand?? Huilen Knipoog

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:01

Vraag er een weekje op proef en zet er 24/7 op de wei. Dan zie je het gauw genoeg

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:11

Nou, echte extreme zomerexceem zie je zo, daar heb je geen dierenarts voor nodig.
Ik zou een paard niet laten staan om een paar schilfertjes in de manenkam, geloof me, die hebben ze allemaal als je maar precies genoeg kijkt. En jeuk bij de staart hebben ze ook allemaal wel eens, en dan is er zo wat afgeschuurd tegen een paaltje of voerbak.

Je kan idd een verkooptontbindende voorwaarde vastleggen (verkoopcontractje) waarin je bedingt dat de verkoop binnen 30 dagen (voorbeeld) dient te worden ontbonden als het paard toch erg jeuk blijkt te hebben in jouw woonomgeving.
Maar schilvertjes, echt, die hebben ze allemaal. Vind ik heel normaal. Als je die van mij door de manen strijkt komt er ook vast wel wat los, maar ze hebben hier geen zomerexceem.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 01:46

Er worden veel jeukproblemen voor zomerecxeem aangezien die dat eigenlijk helemaal niet zijn. Denk hierbij aan alergische reacties op bepaalde ingedienten in voer en zo. Houd het dus goed in de gaten, neem het op als ontbinde voorwaarde, maar maak er geen halszaak van, ik heb uit je verhaal niet echt het idee dat dit zomerecxeem is.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 02:46

Als een paard zomereceem heeft dan kan je dat voelen.

De manenkam voelt dan wat harder aan.(niet altijd hoor)

Als een paard altijd buiten staat dan kan ie ook niet echt schuren. Als ie op stal komt dan zie het vaak meteen. Het beestje gaat schuren.(en blijft helaas schuren)

Mijn vriendin had zo'n misser begaan. Op het land zag je eigenlijk niet veel. Eenmaal op stal begon de ellende.

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 11:05

Luci schreef:
hey ben ik niemand?? Huilen Knipoog


Neej maar toen ik gisteravond keek had nog niemand iets geantwoord en toen zette ik dat er neer. Ik zie nu pas dat jij voor mij er al wat neer had gezet Verward vreemd...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:43

whatever dan hebben jullie gelijk gepost Haha!
kijk maar naar de datum en de tijd.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:25

Ga van je dierenarts uit... die weet het meestal wel!

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:07

Bij ons op stal schuren ook veel paarden een beetje aan de staart met deze hitte. Dat heeft niets met zomerexceem te maken, want dan zouden ze ook bij de manenkam schuren.
Vaak reageren paarden met exceem ook extreem gevoelig op andere vliegen.

Als het paard bij jou in een bosrijkere omgeving staat dan bij zijn huidige eigenaar en het is toch lichte exceem, dan kan het wel problemen geven.
Maar als de omgeving minder bosrijk is, zou ik 'm er echt niet voor laten staan.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:39

Maar omdat ie zomer eceem heeft koop je hem niet? Als jij niet in een bosrijke omgeving heeft ie er weinig last van, hahahahha ik zie nou net het antwoord boven me sorry voor het dubbel op hihih

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 03:39

Helpt Oridza [spelling kan verkeerd zijn...] hier niet tegen??

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 08:51

mijn shetje jeukt ook best erg,nu wat minder maar van t voorjaar begon t al.ik was bang dat t exceem was,maar t kwam door jeuk van t verharen,ze had ook wat korstjes.misschien heeft die het zelfde.ik zou m daarvoor niet laten staan,maar als het er een is met echt exceem,dan zou ik m persoonlijk niet nemen want het is echt heel erg als je je paard zo ziet staan jeuken,en niets helpt er echt 100% tegen.

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 11:22

Ik ga d'r kopen, want hun dierenarts zegt dat het geen eczeem is dus...Mijn ouders wouden haar nl. niet kopen als ze zomereczeem had maar gelukkig is dat niet zo.Yeey, m'n eerste eigen paard!

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:28

Succes!! en maak je geen zorgen, je schreef zelf al, dat de haartjes er al weer door kwamen. Goed bijhouden.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:53

Gefeliciteerd met je paard, Fijn hè!!