Veel problemen opgelost door goed passend zadel?

Moderators: petraaken, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:15

Je wilt niet zien hoeveel paarden-misere wordt veroorzaakt door marginaal zittende zadels. Echt slecht zittende, daar wordt men nog wel eens op gewezen door derden, maar die marginale dingen, die wel leuk lijken, maar niet leuk zijn...
Maar je kan je afvragen in hoeverre mensen in staat zijn om het verschil tussen top en enigszins in orde kunnen zien. Er zijn vele zadel-verkopers die dat verschil niet eens kunnen zien. Ook niet in hun voordeel Knipoog, dus vidn maar eens een echt goede zadelmaker...

Aan de andere kant. Op mijn tweede paard ligt een zadel wat op zich wel acceptabel past, maar wat beter zou kunnen. Toch, ik heb geen zin om een beter vervangend (altijd duurder dus) zadel te kopen, dus het paard doet het er maar mee. Zo ontzettend veel heeft ze er niet van te lijden. Een fout zadel zou ik wel vervangen.
Mijn ponietje krijgt zo'n plastic kinderzadeltje. Die blinken toch ook niet uit in mooie pasvorm. Maar hoe veel eisen wil je eraan stellen?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:25

Zij die goed presteren in de paardensport hebben of zelf meer dan gemiddelde kennis over paard en paardenwelzijn, of worden omringd door mensen met meer dan gemiddelde kennis over paard en paardenwelzijn.
De echte problemen zie je toch meer bij de goedwillende particulier die denkt dat een paard leuk is om eens per 14 dagen een rondje op te rijden. Bij hen is het zadel trouwens slechts 1 van de vele uitdagingen Knipoog.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:33

Ja, wat te denken van zadels met luchtkussens...
Dat moet de pasvorm toch bijzonder ten goede komen, is mijn verwachting.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie