mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 09:21

OFFEREINS! waar ben je?! We hebben hier helemaal niets aan jou! Ik hoor hier de stomste adviezen en jij houdt gewoon stil! Afgewerkte olie en boter en andere onzin!
De oorzaak van mok is dus een bacterie die goed in stand wordt gehouden door water of vocht! Je wilt die bacterie niet in stand houden, dus mag het been niet meer nat worden! Dus paard niet meer in een wei zetten maar in een droge stal laten. Hooguit de 1e x wassen met BETADINE, je weet wel, dat ontsmettingsmiddel (heel logisch eigenlijk) en daarna niet meer nat maken. JE haalt mokzalf bij de veearts en niet in de winkel want die voldoet niet. Die smeer je er minstens 2x daags op. En dan gaat het echt wel over! Ik heb al vaker mok meegemaakt (bij mijn paarden of bij stalgenoten) en altijd alleen het advies van veeartsen opgevolgd. Nou, dit was dus iedere keer hun advies.



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 10:34

yep, ik schoot behoorlijk uit mijn slof. MAar als je veearts bent en je leest zulke dingen, dan kun je toch niet je mond blijven houden. En mok heerst nu, want het is nat weer buiten. Afgewerkte olie er op smeren is een vorm van mishandeling.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:01

inderdaad, zoals ik ook al zei, mok uit de winkel helpt niet. Ik zou dus veterinaire mokzalf halen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Caithlynn, Ania, boemel, bora, carineken, carola, Dees, Evalinap, kyrkelover, mingming en 76 bezoekers