*dikke voorknie,maar niet kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 18:35

Mijn paard heeft dus ook nog steeds een dikke plek boven zijn knie van die snee van die trap. Probleem wordt veroorzaakt doordat de huid en de spier geirriteerd zijn geraakt, daarom wordt er vocht aangemaakt. Omdat het vocht ertussen zit, kunnen de 2 niet goed herstellen, zie daar een vicieuze cirkel. Groene leem heeft in mijn geval geen zin omdat het vocht dus echt onder de huid zit, intussen heb ik er een hele tube op leeggesmeerd zonder resultaat.
de va heeft de bult al 3 keer gedrained, gistern nog met de bedoeling om het drukverband 4 dagen te laten zitten in de hoop dat het vocht wegbleef en de huid en de spier elkaar weer zouden willen kennen en tot rust zouden komen. helaas is het verband niet blijven zitten. Over het weekend gebeurt er even niks, maandag zien we wel weer verder. Ofwel er wordt gesmeerd met een spul wat in Engeland nog wel eens wordt toegepast op dit soort kwetsuren ofwel er gaat een spuit in om de irritatie en de vicueuze cirkel te doorbreken. de wond is allang dicht en het hele gebied heeft nooit een vuile ontsteking gehad, paard is ook niet kreupel en heeft geen pijn.
het vocht wat uit de wond kwam was brandschoon, er is dus sprake van irritatie wat ook wel wordt verstaan als een schone ontsteking.
Stappen en koelen heeft niet geholpen, hij heeft nu boxrust en koelen laten we ook even in een poging om de plek vanzelf tot rust te laten komen. Bij de laatste drain kwam er al veel minder vocht uit nl.
Uhmm, ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar het lijkt wel dikke knieen tijd. blijf goed opletten of de plek warm is en of je paard koorts heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 93 bezoekers