* Geneesmiddel hoefkatrol: Gallium Nitrate?!? (weer omhoog g

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 18:48

Onlangs kwam ik op internet via hoofcare (een goede informatieve en betrouwbare hoef/beenverzorgingssite) terecht op een site van dhr. G. Eby (die overigens ook op Pubmed publicaties heeft staan). Hierin beschrijft hij dat hij een middel heeft ontdekt dat hoefkatrol kan genezen (vooral in beginnend stadium)! Het spul heet Gallium Nitrate. Het is uit getest op een groot aantal (100den) paarden in de US met een overweldigend resultaat. Vele paarden in het begin stadium zijn genezen en paarden in een later stadium herstellen dusdanig dat ze alleen af en toe terugvallen maar na een kuur van 14 dagen weer opknappen! Dit alles wel in kombinatie met goed beslag om de oorzaak van het probleem weg te nemen. Hij is dit op advies van een arts gaan gebruiken die dit middel in de gewone mensen medische wereld gebruikt bij mensen met kanker met als symptoom botbroosheid (calcium verlies). Ook het rontgenologisch beeld verbeterd. Het klinkt als muziek in de oren, maar is dit mogelijk en zo goed als het klinkt? Kent u het middel? In de US schijnen er al artsen succesvol mee te werken. Ik zou dit met een grote korrel zout genomen als die man niet op Pubmed publiceerde. Dit is immers een betrouwbare literatuurbron voor wetenschappers. Helaas is het spul niet goedkoop, maar goed als het werkt hoeft het maar 1 jaar gegeven te worden. Kosten zijn dan $415,00 voor 1 jaar behandelen. Vergeleken met allerlei andere voedingssupplementen is het dan niet eens zo duur.
Ik ben vooral zeer benieuwd naar de mening van dr. Offereins!

Jolande

_________________
Don´t just ride... Slide!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jolande op 2001-08-02 12:45 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jolande op 2001-09-21 19:46 ]</font>


Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 11:39

Hallo Tim,
Voor een deel ben ik het met je eens, dit moet niet zo maar direct voor helemaal waar aangenomen worden. Maar... Het is een feit dat het spul gebruikt wordt in ziekenhuizen in de US maar ook hier in Nederland voor mensen met kanker met osteolysis. Hier heeft het dus een positief effect op anders zouden artsen dit niet voorschrijven. Hoe gek is dan de gedachtengang dat het voor paarden niet het zelfde zou doen? Op Pubmed staat ook dat het voor mensen met artrose een hulpmiddel kan gaan bieden in de toekomst. Het zijn nu misschien nog speculaties, maar dat zijn jullie ervaringen met het zoeken van de oorzaak van hoefkatrol in rijtechnische problemen in het begin ook geweest. Je zou het ook zo kunnen stellen: hoefkatrol is een vorm van artrose. Mensen kunnen artrose krijgen. Bewegen dus al die mensen verkeerd waardoor ze artrose krijgen? Want dat lijkt me stug. Neem me nou niet verkeerd. Ik vind het fantastisch dat er zo veel paarden door jullie methode geholpen kunnen worden, maar ik geloof niet dat de oorzaak van de katrol alleen gezocht moet worden in een verkeerde rijstijl. Bovendien hersteld het botje ook niet dus is het ook niet genezen. Het is naar mijn mening gewoon een van de betere methodes waardoor paarden weer beter gaan lopen. Duizenden artsen zijn hier zelfs nog niet over uit of het erfelijk is of niet, of waar het uberhaupt vandaan komt.
Het gene dat op Pubmed staat is inderdaad een verzameling van artikelen die in medische en wetenschappelijke bladen hebben gestaan. Mijn zus werkt in de wetenschap en zij weet uit eigen ervaring hoe ongelofelijk moeilijk het is om artikelen gepubliceerd te krijgen in zulke bladen en dus op Pubmed terecht te komen. Het gaat door verschillende onderzoekscommissies voordat het gepubliceerd wordt. Kortom niet iedere Jan Doedel Haha! met een idee wordt daar gepubliceerd.
Tot slot: kun je bij honderden zo niet duizenden (zoals het in de tekst van George Eby staat) losstaande gevallen die de gallium nitrate met supplementie van kalk en goed beslag dus op een goede manier gebruiken en waarbij blijkt dat het werkt nog van toeval spreken......?
Ik weet het niet. Maar we wachten maar verder af. Ik ben ook benieuwd naar dr. Offereins reactie!

Groetjes,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 12:45

Het gaat onderhand klinken dat ik die George Eby verdedig, maar dat is niet de bedoeling maar samenwerking met een bedrijf is normaal in een onderzoek anders krijg je het niet gefinancierd. Dit bedrijf bestaat (hebben we gecontroleerd). Bovendien heb ik een andere site gevonden van een ander farmaceutisch bedrijf dat produkten ook via internet verkoopt dat bij het gallium nitrate beschrijft dat uit recente onderzoeken blijkt dat het schijnt te helpen tegen hoefkatrol (http://www.reade.com/Products/Other_Com ... trate.html).
Bovendien beweerd de man eigenlijk niet dat het altijd geneest. Hij beschrijft het als ondersteunende therapie waarbij het in een aantal beginnende gevallen is genezen. In weze is de manier waarop jij reclame maakt hier op bokt precies het zelfde. Waar zijn jullie medisch onderbouwde onderzoeksresultaten? Het zal nu wel net klinken als of ik aan de kant van die George sta, maar ik probeer alles wat ik hoor en lees sceptisch maar met een ´open mind´ te beoordelen en na te pluizen. En zo verschillend zijn jullie niet, de methode wel, maar de manier waarop jullie het brengen niet. Jij maakt ook reclame bij elke kans die je krijgt. Zijn die clinics overigens gratis? Misschien dat ik kom kijken (ook al mochten ze overigens wel entree kosten). Jullie zullen dit immers ook niet gratis voor niets allemaal behandelen. Overigens duurt die GN behandeling 1 jaar, maar na enkele dagen tot weken (afhankelijk van de ernst) zou je al resultaat moeten zien (als het dus werkelijk allemaal waar zou zijn wat nog niet bewezen is).
Ik heb die George Eby ondertussen gemailt voor meer info en hij heeft me door verwezen naar iemand anders van het genoemde bedrijf dat het spul leverd om referentie namen te krijgen voor ervaringen van mensen die het hebben gebruikt. Zelf maakt hij geen namen bekend. Ik ben benieuwd wat ik daar op krijg.
Verder wil ik er mijn dierenarts op navragen wat zij er van vindt.

Groetjes,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 19:40

Ik heb het artikel over Gallium Nitrate door gestuurd naar een goede dierenarts, en ben benieuwd wat zij er van vindt. Ik heb al wel een hoopvolle reactie van een meisje in de US die het sinds vorig jaar november aan het testen is op haar paard dat ook hoefkatrol heeft en wel dusdanig dat het dier zichzelf op de wei nog kon dragen op speciaal beslag, maar een hoger tempo als stap eigenlijk al niet meer kon verdragen. Zij is als laatste redmiddel dit GN gaan proberen. Na een paar weken liep het paard weer goed op de wei en na twee maanden kon ze weer voorzichtig gaan rijden!! In november is het jaar dat ze het moet geven om en gaat ze fotos laten maken. Ik ben zeer benieuwd!

Groetjes,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!


Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 13:21

Ik zie dat dr. Offereins weer terug is, dus ik plaats even deze reactie om het topic weer omhoog in de lijst te halen. Ik ben zeer benieuwd naar zijn mening.
Ik heb ondertussen overigens ook reactie van mijn eigen dierenarts en die vond het een erg interessant artikel dat goed onderbouwd is met serieuze schrijvers. Ze is erg geinteresseerd geraakt in dit middel (Gallium Nitrate) en vind het zeker de moeite waard in de gaten te houden.

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 19:04

Hallo Dr. Offereins,
Al die dingen die u beschreef zijn bij mijn paard gedaan en bekend, ze heeft hoefkatrol nr 2 a 3, loopt net iets onregelmatig, en tot nu toe werkt geen beslag of ander middel.
U schrijft dat u van het middel Gallium Nitrate gehoord heeft, weet u ook de resultaten die behaald zijn hier in Nederland of in het buitenland? En als u het artikel zo leest, wat denkt u dat de kansen zijn dat het werkt? Ik ga het spul binnenkort op mijn paard proberen onder begeleiding van mijn dierenarts, maar ik ben echt benieuwd of meer mensen hier in nederland dit spul geprobeerd hebben.

Alvast bedankt voor het antwoord,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 93 bezoekers