*bolspat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-01 22:11

Hoi
Ik heb een pony van 1,50m Hij is ongeveer 13 jaar en heeft voor dat ik hem kocht marnege werk gedaan en daar voor is hij western gereden, Hij is nu sinds een half jaar van mij, maar ik ken hem al langer.
Maar nu op zijn spronggewrichten zit een grote zachte (vocht) bobbel/bult er heeft een veearts naar gekeken en die vertelde mij:
dat als het er al langer zit waarschijnlijk onschuldig gewrichtsvocht is, maar als het er pas kort zit is het een vorm van over belasting.
Het zat er toen zeker al een jaar voor zover ik mij kon herineren
Hij dacht dat het bolspat was waar niets aan gedaan was. Maar de optie OCD is er ook nog, maar hij vond erg onwaarschijnlijk vanwege zijn leedtijd.

we hebben er dus niets aangedaan, maar nu 5 maanden later is hij van de een op aandere dag bijzonder stijf geworden zonder aanwijsbare aanleiding en die bobbels/bulten worden erger/dikker, op advies smeer ik er nu "kamfer spiritus" verdunt op. Ik heb nog geen verandering gezien. Wat kan dit zijn? is het ernstig, en moet ik mijn veearts bellen

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 22:52

Ik zou zeker de veearts bellen en niet zelf gaan 'knoeien'. Natuurlijk bedoel je daarmee het beste, maar voor je het weet heb je een hoop geld uit gegeven aan allerlei middeltjes en had je het misschien heel anders aan moeten pakken. Niet zomaar wat doen, maar een deskundig persoon laten kijken.
Ik ben door ervaring wijs geworden en zou in zo'n geval rechtstreeks naar Rodinde gaan.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-01 22:55

Mag ik vragen wat Rodinde is? Een Kliniek ofzo.
Ik heb er nog nooit van gehoort

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 22:22

Bolspat geeft een trage stugge gang, zou er toch maar even mee naar de DA gaan.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 23:10

Rodinde is een veearts, maar tevens doet ze homeopathie, manuele therapie, accupunctuur. Ze is echt heel goed en heel eerlijk, als ze denkt dat het niets meer wordt, zegt ze het net zo makkelijk.
Maar cijfertjes als 3tjes en 4tjes op foto;s zeggen haar niet zoveel.
Ik heb eigenlijk alleen maar goede dingen over haar gehoord en ik ben zelf ook heel tevreden.
Als mijn paarden nu iets hebben waar een reguliere veearts weinig mee kan/doet/wil/weet ga ik naar haar. Dan heb ik het vooral over beenproblemen dus...voor koliek bel ik mijn veearts natuurlijk wel. Ze is afgrijselijk duur, maar mijn ervaring is dat je het er zeker uithaalt. Als je 100 x je veearts moet bellen, foto's, middeltjes etc...ben je maanden verder, ben je geen stap wijzer en kom je alsnog bij haar terrecht. Zo is het bij mij gegaan, na een half jaar klooien en stilstaan. Na 1 consult liep mijn hengst alweer goed!!!!! Als ik dat aan het begin vcan die 6 maanden had gedaan had ik me een hoop ellende en geld bespaard!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 19:13

Rodinde is echt top! Na een hoop ellende met blessures was 'mijn' paard weer helemaal rad, maar zo stijf als een plank en veel beter werd dat niet, had ook duidelijk last van haar rug door die stijve spieren. Ze is 2x door Rodinde behandeld met accupunctuur (ook een volledige check up gedaan door haar) en het is een ander paard geworden, ze beweegt echt een stuk makkelijker nu en daardoor kunnen wij haar ook weer fatsoenlijk trainen zodat ze weer spieren krijgt en het allemaal nog beter wordt, ze heeft haar echt over het 'dode' punt heen geholpen.