struikelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-01 20:58

Haai,
Net Joop gereden. Maar hij leek heel gevoelig te lopen. Ik heb dus maar niet gegaloppeerd (al gaat het dan vaak een stuk beter). Het was heel raar. Hij liep echt heel goed door, mooi nageeflijk, bijna ideaal. Maar zodra hij ergens met zijn achter (volgens mij) benen tegenaan trapte of op stapte dan leek het wel of hij verging van de pijn. Ik ben dat wel van hem gewend bij zijn voorbenen (hoefkatrol kan soms gevoeliger zijn dan anders heb ik gemerkt). Hij staat nu al een paar maandjes (?) op blote achtervoeten (dikke 5 jaar rondom beslagen geweest) omdat hij niet meer zoveel doet (aaaah). Vraag me af of dat er iets mee te maken heeft. Ik heb niet zoveel verstand van hoeven. Wel weet ik dat hij een superaansteller is. Hij is overal gevoelig voor. En hij zijn hoeven zijn sinds het bekappen (2 mnd geleden) niet meer gegroeid lijkt wel. Ook zijn (met eggbars beslagen) voorhoeven niet hoor. Hij heeft al een klein shotje biotine gehad, maar om dan weer voor een maandje een hele bus aan te schaffen... Iemand een rare ingeving? Even kijken of het morgen beter is... Zal ik toch mijn kleine zusje eraf moeten schoppen... Zij rijdt 'm nl sinds de zomer, en nu rijd ik 'm weer 2-3x in de week. Niet zoveel, maar dan merk ik weer een beetje hoe het gaat met 'm. Van de zomer had hij weer een dipje met z'n hoefjes, maar het gekke is dat ik zou zweren dat dit achter zit. Of het de hoeven zijn weet ik trouwens niet. Maar hij reageerde echt debiel op steentjes. Dus ik stenen ruimen. Afijn... Heel verhaal.. Maar het gaat mij nu om zijn gevoeligheid...

Laudine
-----------------
Zalig zijn de schelen, zij zullen God dubbel zien!

<font size=-1>[ This message was edited by: Laui! on 2001-01-12 21:00 ]</font>



Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-01 12:30

Volgens mijn hoefsmid moest ik maar blij zijn dat de zomer om was. Hij kent het paard natuurlijk, maar Jopie moest een stukje bekapt worden, en het groeide voor geen meter (of millimeter). Tja, en dan sta je daar... Maar goed, ik zit er nu over te denken om te proberen of biotine helpt. Nu zijn zijn hoeven nl bekapt terwijl het nog niet bijgegroeid was. Hij loopt nu niet meer zo gevoelig, maar wel weer onregelmatig. Ga morgen weer eens kijken hoe hij loopt, en dan gaan we het proberen snel op te bouwen. En als dat niet gaat ga ik ook kijken of zo'n zenuw doorsnijden kan en helpt... Ben het wel een beetje zat eigenlijk. Maar goed, ik twijfel nog wel, omdat die pijn aangeeft dat er iets fout zit. En ik wil niet mijn paard over de tik jagen...

Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benazir, Change3x, Sewri, Yontheke en 42 bezoekers