* mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-01 11:25

Gisteren zag ik dat Barbiano een heel klein beetje mok heeft. Hoe kan ik voorkomen dat dit uitbreidt.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 11:47


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:40

scrubben met betadien dat alle korstjes eraf zijn. GOED droogmaken, moet echt kurkdroog zijn. Het liefst met een fohn. dan inmasseren met hydrocortiderm, dat kun je krijgen bij iedere dierenarts er is ook hetzelfde middel onder een andere naam voor honden. Dat smeer je drie of vier dagen. Meestal is het de tweede dag al zo dat de huid weer zacht en schon is. Als de korstjes terugkomen begin je weer met scrubben.
mOm de genezing te bevorderen kun je het beste de haren zoveel mogelijk weg knippen of scheren.

Sharon

Berichten: 55
Geregistreerd: 17-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:01

Lovely, je verhaal klopt helemaal.
Alleen als een paard uitgebreidere, natte mok heeft, kun je in eerste instantie beter socatylpasta gebruiken. En zodra het allemaal opgedroogd is overgaan op hydrocortiderm.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:00

je moet dus niet elke keer scrubben als er korstjes zitten!want dan moet de huid weer opnieuw korstjes aanmaken en opnieuw,ect.juist de eerste keer goed met ontsmettende shampoo wassen,goed droogmaken en daarna NIET meer wassen alleen dagelijks insmeren(dit is het advies van offereins,in zijn boek paardenbenen,en dit adviseerd de paardendrogist ook).zoveel mogelijk droog houden en evt. vieze plekjes met een zachte doek weghalen.ook helpt curemok pilletjes van vsm,en silmok olie van silverlinde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 01:28

klopt, maar als de korstjes toch weer terug komen moet je toch weer een keer scrubben, ik hoop dat ik dat duidelijk heb neergezet.
Om te voorkomen dat je hele erge mok krijgt, gelijk bij het eerste korstje beginnen. Als je paard mokgevoelig is dan dus veel controleren en steeds de kootholte goed droog maken, even zachte borstel als het nodig is en dan met een doek droogmaken.
De mok slaat toe in beschadigde huid, daarom is het minimale scrubben en gebruik van zachte borstels en doeken belangrijk. De mok is pas echt weg als de huid genezen is.

hobbel

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 20:50

hey wij deden gewoon elke dag insmeren met mok salf en niet de velletjes er af hallen

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:20

ik had geluk bij mij pony was het ook nog niet zo erg 1 jaar geleden, dus hielp mokzalf, maar tandpasta schijnt ook te helpen, dat droogt uit.