groene leem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

groene leem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 09:33

Mag je groene leem ook op open wondjes smeren?

Mijn paard heeft een klein wondje aan zijn been en het been is gezwollen.
Heb het ontsmet met acederm en kreeg nu het advies om er groene leem op te smeren.
Wie heeft hier ervaring mee?

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:34

Yep, kan je gewoon doen.. Dat gaat de vorming van wild vlees tegen..

En het drijft het vocht af..

Zo heb ik het eens gebruikt voor een verzorgpaard van mij, ging prima!!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:38

het beste om dagelijks te doen is het eerst wassen met betadine shampoo, dan drogen met papier. Daarna acederm erop, laten intrekken en dat afdekken met die leem. Een natte wond geneest wel sneller dan een droge. Dat is onlangs uitgevonden, is ook niet zo gek eigenlijk... Maar met die leem erop heb je zowieso geen ;ast van vliegen op de wond, en daarbij is het ook heel goed spul.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:43

De leem trekt ook nog een keer het vuil uit de wond. Ik gebruik het altijd bij kleine wondjes.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:44

Ja, ik heb het laatst gebruikt bij een grote draadwond ter hoogte van de sprong. De strekpees aan de voorzijde zag je in de wonde liggen, dus wel diep. Ik heb die ook met groene leem behandeld, dan plastiekfolie erover (zodat het zacht blijft) en onder bandage. Ongelooflijk hoe dat is genezen, niks wild vlees, gewoon een lijntje zonder haar, voorlopig nog.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:06

Je mag klei en leem er alleen niet een hele nacht op laten zitten maar een paar uurtje en dan weer koud afspuiten.. dus kliederen maar...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:08

Ha, dat deed ik wel, constant eigenlijk en 1 keer per dag vervangen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:12

Dat deden wij ook en we kregen op ons kop van de DA..

Want het schijnt dat het te droog wordt en dan kunnen de bloedvatten niet verwijden enzo... en het is slecht voor de huid want die droogt ook te veel uit... bla bla

Dus wij zijn overgegaan op 2 a 3 uurtjes en het hielp net zo goed als de hele nacht...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:20

Ja maar door die plastiekfolie die ik erover plaats droogt het helemaal niet uit. Dat had de verkoper ons ook verteld het zo te doen.
Enfin, goeie resultaten zijn 't belangrijkste Lachen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:34

eigenlijk moet je de leem er 2 uur op doen 2 uur eraf, dat is het beste,
dit heb ik van mijn moeder, en zij heeft een diploma voor homeopathie voor paarden,
zij heeft dit weer van de man die de groene leem in nederland heeft geintroduceert.
helaas zijn er dus veel misverstanden over van hoelang het erop moet.

het is echt een geweldig product, ik heb openvlees wonden zien veranderen in hele kleine littekentjes, die je niet eens zag als je het niet wist.
ben blij te horen dat er meer mensen zijn die dit gebruiken, het is gewoon een 'wondermiddel'
groetjes.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:40

Als Mango een wondje heeft aan zn been blijf ik er vanaf spoel wel zijn benen af maar ik blijf er zoveel mogelijk af dat lijkt me het beste!

Ik gebruik ook smeerseltjes op wondjes bij mezelf jullie wel..??

Als mijn paard een dik been heeft spoel ik het zoveel mogelijk af met koud water en stappen en als het niet binnen een paar dagen over is de DA bellen want mijn buurpaardje had dus bloedvergiftiging door een piepklein minescule wondje en bleef een dik been houden!

3 of 4 prikken gekregen en prednison en nu is ze weer helemaal het wijfie op stal!! dus toch goed in de gaten houden en er zoveel mogelijk vanaf blijven en niet duizend dingen erop smeren

succes

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:42

O en voor Mango zijn wond gebruik ikvaseline om het haargroei weer te stimuleren en het is bijna weer helemaal normaal geen littekens etc helemaal nix en het was echt een bizar grote plek en er zaten geloof ik 15 hechtingen in ofzo maar het is weer picobello!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:37

Hey ik gebruik ook vaak groene leem,met thea three olie, (voor zwelling met de olie, open wondjes zonder, prikt)
Ik laat het ook gewoon een hele dag opzitten..Dus 1 keer per dag afspoelen en nieuwe derop..Gaat prima..
Mijn paardje had ook prikkeldraad wonden,is hartstikke mooi genezen en nu zelfs niets meer van te zien..
Heel veilig spul.

Groetjes!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:47

ja, ik smeerde het er eerst ook voor een hele dag op, maar die man die het dus heeft geintroduceert in nederland werd daar best kwaad op, tuurlijk het zal ook best helpen,
maar volgens mij als leem er langer op zit, gaat di ehet vuil dat hij uit de wond heeft gehaald er zeg maar, ook weer in doen,
heeft iemand het al eens geprobeert dan, 2 uur erop en 2 uur eraf.
het werkt namelijk veel sneller, elke keer als je het eraf haalt ziet het er veel beter uit.