Bejaarde paarden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:14

Mijn oude pony is op z'n 23e met pensioen gegaan, nadat hij artrose kreeg. We konden nog wel recreatief met hem rijden, maar we wilden ook graag een paardje erbij om serieus te kunnen rijden.

Gelukkig kon hij de eerste winters bij kennissen op stal staan, we hoefden daar alleen het voer te betalen en om de dag uit te mesten. Ik kwam daar geregeld, want ik reed ook een paar keer in de week op het paard van die vrouw. Later is hij naar een boerderij gegaan, naar een oud echtpaar dat zelf ook een oudere ponymerrie had. Daar betaalden we een vast (laag) bedrag per maand aan stalgeld. In beide gevallen stond hij overdag buiten en 's nachts binnen. In de zomer stond hij samen met ons andere paardje dag en nacht buiten in onze eigen wei.

Ik ben blij dat ik op deze manier mijn paardje heb kunnen houden tot zijn dood (vorig jaar, hij was toen 30). Als het bij mijn ouders in de buurt niet was gelukt, dan had ik geprobeerd iets te vinden in de buurt van Utrecht. Maar op deze manier stond ons andere paard ook niet de hele zomer alleen.

BTW: Hij stond wel op de wachtlijst voor De Paardenkamp in Soest, maar dat schoot voor geen meter op. Het was ook alleen als een soort van vangnet bedoeld, voor als hij een acuut noodgeval zou worden. In Hardenberg zit trowens een ander paardenrusthuis, dat heb ik ook nog als optie gehouden voor vorige winter (dat oude echtpaar werd ook een dagje ouder), maar toen was het helaas al niet meer nodig...

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> Mannen leven van vergeten, vrouwen van herinneringen - T.S. Eliot</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-20 14:16 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, BingBot, joyce83, jugito, Noblesse_ en 34 bezoekers