vitamin E + seleen

Moderators: petraaken, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:32

Wanneer je je aan de dosering houdt die staat aangegeven op de verpakking hoef je nergens bang voor te zijn. Deze is namelijk zo dat er geen overdosering kan worden gegeven. Zolang je dus maar niet meer gaat geven, omdat je denkt dat het goed is dus dan maar een beetje meer, is er niets aan de hand. Ik voer overigens pure vitamine E. Bloedonderzoek wees uit dat het selenium gehalte in het bloed van mijn paard tegen de bovengrens aanzat en vitamine E nog onder de ondergrens. Bloedonderzoek is dus altijd aan te raden.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:17

joyce B schreef:
Misschien toch een goed idee eens te laten prikken, maar dan zou ik eigenlijk eerst weer alle aanvullingen een tijdje achterwege moeten laten en dat zie ik niet zo zitten...

Waarom? Als dat zijn dagelijkse kost is. Uit het bloedonderzoek wordt dan meteen duidelijk of het ook nuttig is dat je die aanvullingen geeft. In overleg met een da (die er nog altijd meer verstand van heeft) blijkt misschien dat andere aanvullingen veel beter zouden zijn voor je paard.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:23

littleroosie schreef:
Mag ik vragen waar je dit kan krijgen? Helpt het ook goed voor paarden die vast zitten?

Als het vastzitten van je paard voortkomt uit spierproblemen is het zeker de moeite waard om te proberen. Vitamine E + Selenium is een voedingssupplement dat vrij te verkrijgen is (ruitersportzaak/ dierenspeciaalzaak/ paardendrogist). Hou je wel aan de voorgeschreven hoeveelheid aangezien een overdosis selenium zeer schadelijk is. Pure vitamine E is alleen verkrijgbaar via de da en wordt voorgeschreven als uit bloedonderzoek blijkt dat het vitamine E gehalte (ver) onder de ondergrens zit (dus een tekort) en het selenium gehalte goed is.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 08:11

shasta schreef:
Dat had mijn paardje ook
Ik heb haar vit E tabletten van het kruidvat gegeven die is ook zonder selenium of andere toevoegingen.
En een heel stuk goedkoper.

Ik heb mijn paard verzekerd en aangezien ik al over mijn eigen risico heen ben mogen hun mooi betalen!! Maar klopt, dat kan goedkoper zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie