Het zal toch niet weer... een peesblessure zijn??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Het zal toch niet weer... een peesblessure zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 07:53

Vorig jaar kreeg mijn paard een peesblessure, waarvan hij inmiddels goed herstellende is en we hadden het werk net weer een klein beetje opgepakt. Twee weken geleden mocht ik weer beginnen met een klein galopje. Heerlijk vond mijn paard het. Alleen na anderhalve week voelde zijn andere (goeie) been warm en dik aan.
Ik zag gelijk weer allerlei doemscenarios voor mijn ogen. Heb dus ook gelijk het zekere voor het onzekere genomen en ben weer 2 x daags 15 min. gaan stappen op de harde bodem (aan de hand) en daarna afspuiten met koud water 10 min. lang.
Sinds 3 dagen is het been nu weer dun en koel, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de DA komt vanmiddag om het been te scannen. Ik hoop toch zo dat er niets bijzonders aan de hand is en zeker niet dat hij nu aan zijn andere been een peesblessure heeft! Ik hoop maar dat het een beetje overbelast is doordat hij zijn slechte been ontlast en daardoor meer gewicht op zijn andere been zet waardoor het been wat dikker en warmer werd.
Vanmiddag na 3 uur weet ik hopelijk meer!"
Duimen maar!!!!


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 17:41

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties en medeleven.
Gelukkig heb ik goed nieuws. DA geweest en been gescand. Niets te zien op de scan en zijn been ziet er goed uit zegt hij. Wel zit er aan de buitenkant van zijn pees (net iets boven de kogel) enigszins een bolling.
Het kan wat overbelasting zijn dus de DA raadde mij aan om toch nog even door te gaan met stappen en straks weer kleine stukjes draven om te zien hoe het been zich dan houdt.
Pffffffffff, gelukkig geen scheur in zijn pees! Ik ben helemaal gelukkig!
De de DA is Paul van Gorkum van Dierenkliniek Gooiland uit Weesp. Aardige man trouwens! Heb altijd andere da van die kliniek, maar Paul zelf is reuze tof.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 07:57

Dat doe ik zeker. 's morgens rijd ik hem (als ie weer goed is natuurlijk) en smiddags ga ik nog een kwartier met hem wandelen. En vaak tijdens bosritten ga ik over de harde weg die door het bos loopt dus dat zit wel goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gitje1973, GoogleAdsense, marjor, Mirre1415, Varekaj, wisja en 38 bezoekers