Korstjes op zijn pijpen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Korstjes op zijn pijpen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 14:50

Ewald heeft net schimmel gehad, daar is ie van genezen.
Kan het zijn dat dit nog een restant van schimmel is?? (had hij nl. ook op zn pijpen zitten) Het zijn echt korstjes en zit niet in zijn kootholtes.
Nog even verder behandelen met imaverol??

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:38

Het kan ook mok zijn. Bij Magic is het ook begonnen op de pijpen en niet in de kootholte.

Natuurlijk kunnen we niet zien wat het is, dat maakt het wat moeilijker Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 20:27

nee, ik dacht ook al aan mok, maar hij staat verder helemaal niet op modderig land ofzo. Hij staat alleen in de paddock als het weer goed is en het niet te nat is, het is een heel vlak paddockje. (graspaddock)
Verder heeft geen enkel paard op stal mok..

Kijk het nog even aan Lachen

Gefeliciteerd btw Tong uitsteken

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:49

Een paard kan ook mok krijgen op stal. Een natte, vieze stal kan ook voor mok zorgen (evenals rotstraal). Hoe groot zijn de korstjes? Misschien een foto?

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:06

korstjes op de pijp doen me eerder denken aan mijt.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:13

Hoe lang heb je met imaverol behandeld? En hoe lang ben je daar nu mee gestopt? Is dat nog niet zo lang (weekje) dan zou ik nog even doorgaan met imaverol.

Je kan een paar keer (met iedere keer een dag ertussen) wassen met betadineshampoo. Dat ontsmet, maakt de boel schoon en je verweekt de korstjes er mee.
Droog het na het wassen goed en hou het verder ook droog. Kijk dan hoe het dan is.

Bij mijt hebben paarden ook jeuk. Stampen, schuren met het hoofd langs de benen, etc zou je dan ook moeten zien.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:37

mok komt niet alleen voor door vocht en dergenlijken. mok is een verzamel naam voor huidproblemen op de benen en kootholtes. ze kunnen het ook krijgen door mijten en dergenlijken..

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:24

Zoiets heet volgens mij droge mok!
Ik doe ook imaverol dr op! het werkt goed! maar het gaat dan weg waar ik het behandel en komt op een andere plaats weerterug...... Verward

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:20

Nah Maaike, de DA dácht dat het schimmel was toch? Hij wist het niet zeker. Verward

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:41

ik heb vandaag betadinescrubshampoo gehaald en van dierengeneesmiddel,dat merk wit met rose,en zo'n plaatje zwart wit met zo'n wit paardenhoofd erop.
van hun heb ik de mokzalf gehaald.
mijn pony had namelijk op de achterbenen mok,ik moest het hiermee wassen en de creme twee maal daags erop doen,en goed droog en schoon houden en op de creme na niets erop doen of borstelen ofzo.
mijn pony's stal word dagelijks gemest,super droog dus,en de wei is ook droog met gras,maar toch heeft ze het gekregen,dus mij lijkt niet dat ze het alleen van een natte stal is of wei.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 21:56

Kunnen paarden over hun hele lichaam mok krijgen dan Verward
En Colin hoe dúrf je! Ik mest elke ochtend die boxen uit, die zijn echt niet nat en vies Haha! Korstjes zijn heel klein, bij lange niet zo groot als een muggebult.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:53

mijn korstjes zijn ook piepklein,haha Lachen
maar zo kunnen het als ik het goed had over heel hun benen krijgen ja.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:40

niet alleen over de benen. het begint vaan in de kootholten en breid zich dan uit. en als je het verwaarloosd krijgen ze het over hun hele lichaam en dan krijg je wildvleesvorming en dan heb je een heel lelijk bobbelig paard als ie tegen die tijd nog niet gestorven is aan bloedvergiftiging...
zijn jullie al bang? hoop het niet. maar eer dat het zover is ben je wel een hele tijd verder..