Dikke bult tussen de voorbenen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Dikke bult tussen de voorbenen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 19:00

Gisterochtend keek ik bij mijn pony en toen had ze een hele dikke bult onder de boeg, tussen de voorbenen. Echt een soort kwabje dat ik vast kon pakken. Nou was mijn eerste gedachte: Die heeft vast een klap gehad, en het is een fikse bloeduitstorting. Omdat mijn andere pony een soort gelijke bult heeft gehad op dezelfde plek, doordat ze zich daar had gestoken aan een plank. Maar vandaag keek ik weer en was die bijna 2 keer zo groot geworden, leek haast wel een vierkant. En bij die andere van mij trok het langzaam weg.
Ik mag er wel aanzitten, maar als ik het vastpak dan doet het haar pijn.
Morgen maar even weer kijken en als de 'zwelling' niet verminderd is, ga ik met haar naar de dierenarts.

Wat kan het anders zijn dan een bloeduitstorting?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:08

is het geen teken beet of zo. dat word ook zo'n soort kwabje dat kan bewegen maar wel heel hard is.
heeft de mijne ook wel eens last van, ik weet niet of het gevaarlijk is, moet ik nog steeds aan de da vragen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 19:21

Het is echt heel groot ik kan het met 'n hand vastpakken. Een vetbult is het niet, want het is niet echt hard, meer vlezig.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 19:24

je kunt zien of het een tekenbeet is door de haren aan de kant te doen en te kijken of er een soort bultje van pus of iets opzit. Als je dat wegkrapt zit er een teekje.
En die beten kunnen wel heel groot worden. Starlight had ereen van misschien wel 8cm of zo.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 19:32

Dan zal ik eens even goed kijken, daar heb ik niet naar gekeken, het zou natuurlijk zomaar kunnen. Brrr ik haat teken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 14:44

mijn paard heeft dat ook een hele tijd gehad. Echt een handvol met vel/kwab. Hij had er geen last van en het is na een paard maanden vanzelf weggegaan.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:18

Is zij/hij misschien pas geleden geënt of om een andere reden geprikt? Of misschien dat je wel eens met touwtjes of iets dergelijks tussen de benen longeert of rijdt en dat daar een wondje is onstaan wat is gaan onsteken? Insmeren met SRL helpt. Als het over een tijdje niet weg is dan kan je altijd de dierenarts nog waarschuwen, tenzij je het niet vertrouwd of het echt hinderlijk voor je paardje is natuurlijk.