Knoflook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:44

De knoflook die ik voer komt bij de Hocras vandaan (horecagroothandel), kilozakken met poeder, zelf in een emmertje doen, veeeeel goedkoper dan de paardendrogist en reken maar dat het net zo hard stinkt!
Gewoon knoflook is mij goed genoeg, ik hoef geen "speciale paardenknoflook" met een duur prijskaartje er aan.

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:01

Qua beschermen van het DNA zou je misschien richting anti-oxidanten ofzo kunnen denken.

DNA zelf kun je bij mijn weten ook niet echt beschermen, in de zin van beschermen tegen invloeden van buitenaf, maar de "controle-processen" die een cel heeft bij het dupliceren van DNA kun je wel degelijk beinvloeden. Straling bijvoorbeeld werkt het ontstaan van 'foutjes' in de hand, net als alcohol en roken. Als de controleprocessen bij de celdeling goed werken, dan voorkomt dat de verspreiding van dat soort foutjes (kanker) zodat het beperkt blijft tot die ene cel.

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat er stoffen zijn die een gunstige invloed hebben op dat controle proces. Of knoflook daar ook bij hoort durf ik niet te zeggen, slecht zal het niet zijn.
(Vaag verhaal weer Cellulaire biologie is niet bepaald m'n sterkste punt Haha! )

Nulla tenaci invia est via

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers