hoefbevangen maar geen pijn??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

hoefbevangen maar geen pijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 21:10

iemand vroeg of ik iemand paard wilde inrijden, dus ik was erheen geweest, en hij zag er heel slecht uit... heel dunne kont enzo maar super dikke buik.. en best lange hoeven en in draf onwijs kreupel aan voor en achter been

maar goed, ik wilde hem wel verzorgen, maar voorlopig niet rijden zolang hij er zo bijstaat....

maar nu hoorde ik dus dat hij drachtig is..... (in mei is zij uitgerekent).. en dat ze aan 3 (!!) benen hoefbevangen is! Scheve mond

maar goed, als ik met dr stap aan de hand loopt ze vrolijk met dr oren naar voren en heel snel, wel een beetje raar met dr benen, heel ver uit elkaar (Dr voorbenen dan.... soort x-benen) maar ze loopt vrolijk door..

zou ze nou gewoon in stap geen pijn hebben... want dan kan ik natuurlijk lekker buiten met dr lopen enzo.......

iemand advies..?

(ps misschien een beetje vaag verhaal maar heb niet zo zin om het helemaal uitgebreid uit te leggen, pb maar daarvoor)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:35

arm beestje, kijk eens naar het been waar ze kreupel aan is of ze niets in de hoef heeft zitten ofzo, ik zou er iig niet mee op het harde gaan stappen en iig zeggen dat er een smid bij moet komen.gerum een paard wat geveuld heeft heeft het al moeilijk genoeg in het begin, en als je al op zo'n manier moet beginnen dan zal ze het dus niet makkelijk krijgen, ik zou haar in deze staat zeker niet in rijden,zoals je al zei.lekker borstelen zal zo'n paard goed doen en benen een beetje koelen, hoefjes (natmaken en0 invetten.vertroetel haar maar flink iig

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 21:37

ja als het goed is komt de hoefsmid snel.... ik ga er zo echt niet op rijden.... maar lekker poetsen, maar als ze geen pijn heb in stap, dan kunnen we wel in de wei stappen enz maar dan wil ik wel zeker wete dat ze geen pijn heb....

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:35

dat laat een paard gauw zat merken, als ie pijn heeft zal die op eieren lopen, maar een klein beetje rondwandelen zal geen kwaad kunnen .ik denk dat de aand8 het arme beestje goed zal doen!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:30

Wacht even het bezoek van de smid af.
Door erg lange hoeven kan ze ook kreupel gaan, en snel lopen met de benen uit elkaar kan ook een teken van pijn zijn!
Kan je erbij zijn wanneer de smid komt? Overleg dan eens met hem.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:07

Zo snel mogelijk en smid erbij halen ja! over hoeven staat trouwens erg veel info op www.hoofcare.nl Misschien dat je daar antwoorden vindt op je vragen? Succes!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 20:40

ik weet niet wanneer de hoefsmid komt... ik wacht het wel af, ik hoop wel snel.
tot dan poets ik dr lekker, en op dr wei stappen..... hopen dat ze snel beter gaat lopen!!

sofieenhans
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: Zwevegem (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:16

Ik heb zelf een paard gehad die hoefbevangen was.
En ja, ze zien daarvan af.

ps: weet de eigenaar dat er ook veel kans is dat het veulen hoefbevangen zal zijn??

Stappen kan goed doen voor het paardje, beter dan hele dag stilstaan.
Zorg ervoor dat zijn benen goed beschermd zijn, al is het alleen maar stappen.

Weet wel, dat als het echt hoefbevangenheid is, dat het paardje zal achteruitgaan.

Ze zal een goede perioden hebben, maar de periode die volgt zal slechter zijn dan de vorige slechte. En zo gaat het verder.

Ik raad u af om ermee te rijden.

Ze hebben namelijk niet veel pijn als ze gewoon op weide staan.
Laat ze ook niet op stal staan. Beweging is nodig.

Zorg ervoor dat ze goed verzorgd wordt. Ze verdient het volgens mij!!!

Veel succes

sofieenhans
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: Zwevegem (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:17

hoefbevangenheid is ook niet te genezen. Alleen operatie kan het verhelpen. (sorry)