Vettig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-01 18:14

Pinkys huid is nogal vettig. Wat kan ik hier tegen doen? Wassen? Of iets erop smeren?
En waar komt het vandaan?

Gr Kim

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 19:05

Dat is mijn probleem ook!

mika is 2 weken geleden helemaal gewassen maar ze ziet er nu al niet meer uit, en wanneer je haar geaaid hebt zijn je handen helemaal zwart terwijl ze toch heel regelmatig gepoetst wordt!
Haar manen die toch wit horen te zijn schijnen gewoon helemaal grijs op van het vuil dat aan haar blijft hangen doordat de vacht zo vet is.
En je kan je pony toch moeilijk elke week gaan staan te wassen, lijkt me niet erg gezond en daarbij denk ik dat je het aanmaken van vet daarmee alleen maar stimuleert...
Heeft iemand tips??

En ze verhaart heel erg momenteel, kan dat zijn omdat ik met lijnzaad ben begonnen?
_________________
Groetjes Sonja

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mika op 2001-08-05 19:07 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 23:03

dat verharen heeft niks met lijnzaad te maken want tink verhaart nu ook al(eigenlijk moet ze een maand wachten want dan is de deken pas klaar grmbl Knipoog )
verhaart pinky nu ook al?dan is dat puur de natuurlijke biologische talg aanmaak voor een vetlaag voor de winter,gebeurt bij tink nu namelijk ook.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-01 12:56

Nope Pinky is nog niet aan het verharen
Dat mag ook niet want dan wordt hij leelijk!!!!
hahaha

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 13:01

Volgens mij staat Pinky wel dag en nacht buiten als ik het goed heb daar heeft de vetlaag waarschijnlijk mee te maken. Natuurlijke bescherming misschien??

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 12:40

Niks "misschien", dat is idd natuurlijke bescherming. Dankzij die vetlaag kan regenwater niet makkelijk doordringen tot op de huid en blijft je paard droger.
Als je die vetlaag helemaal wegpoetst loop je meer kans dat je paard door natregenen tot op de huid een kou oploopt. Mijn advies; lekker vet laten zijn! Het is misschien niet een schoonheidsideaal, maar beter een smoezelig, gezond paard dan een poepie-schoon, ziek paard! Je kan altijd gewoon je handen wassen als je met je paard hebt staan kroelen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-01 12:57

Ja dat klopt, daar dacht ik ook al aan maar het rare is dat hij dit nooit eerder gehad heeft en het afgelopen jaar heeft hij zonder schuilstal gewoond en geen vettige laag gehad en nu heeft hij een schuilstal (waar het watje altijd staat als het regent) en heeftie een vettige huid Verward
Dat klopt dan toch niet, lijkt mij?!