Hoe besmettelijk is schurftmijt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 17:39

Ja vieze troep is het. Ik behandel het vaak met sebasil. Ontwormen heeft geen zin tegen mijt. Het is wel besmettelijk, maar alleen door direct contact. Dus even geen andere paarden aaien als je haar net hebt behandeld.



sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 17:37

Mok is een verhaal apart. Het kan zijn dat de mok ook door mijt is veroorzaakt, en dan weet je meteen waar de rest ook vandaan komt. Laat de da enen onder de microscoop een afkrabsel bekijken, weet je meteen wat je uit kunt sluiten. Je kunt wel gaan smeren, maar voor je portomonnaie is het fijner eerst te kijken wat er iig niet helpt! Bij mijt helpt geen enleke zalf....

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:56

Anne Marie schreef:
Peeky, het is misschien geen gezicht, maar voor de verluchting van de huid is het inderdaad beter de sokken kort te knippen. Die van mij had ook schurftmijt in combinatie met mok, en ik was na 2 keer wassen van heel de toestanden af. Omdat de sokken kort zijn komt het spul beter op de huid met het wassen, én de huid kan beter drogen. (Mijt vindt een vochtige omgeving helemaal geweldig....)

't is wel heel hard huilen hoor, als je dat moet doen. Heb het 1 keer moeten doen, en ik vond het zooooo erg! Maar idd het spul komt wel beter op de huid dan.
Ha dtrouwens nog niet aan ortiderm gedacht, werkt idd tegen mijt. Alleen nooit de link gelegd om dat ook op mijn paarden te gaan smeren. Is ook wel een duur grapje lijkt me.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 08:53

probeer eens bloem van zwafel gemengt met van die engelse olie. Dat doe i ook, en 't helpt best wel. Ik heb nog altijd wat voor jullie staan Knipoog hebben jullie nooit opgehaald.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Deeks93, DWensink, Eefje_Sammy, Navarofrida en 32 bezoekers