* Geneesmiddel hoefkatrol: Gallium Nitrate?!? (weer omhoog g

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 10:20

Ik heb het artikel van G. Eby nog eens nagelezen. Je vindt het hier :
http://coldcure.com/html/nav.html

Er blijkt inderdaad onderzoek gebeurd te zijn naar de effecten van gallium nitraat op osteolysis. Er is echter GEEN onderzoek gebeurd naar de effecten bij paarden.

Deze persoon, die duidelijk een commerciële band heeft met het bedrijf dat dir product verkoopt bericht hierover enkel vanuit zijn eigen ervaring
Dat blijkt nog eens duidelijk uit de volgende zin : "Considering the encouraging human clinical, in vitro, laboratory animal, and pony evidence, the big question now is: Will Gallium nitrate stop the progression of navicular disease? Yes. I am certain it is by far the best bet ever." Het is volgens hem dus de beste 'gok'.

Dat deze auteur eerder in 'PubMed' gestaan betekent niet dat het een autoriteit is. PubMed verstrekt gegevens van duizenden medische (en wetenschappelijke) tijdschriften die samengebracht zijn in een database : Medline.

Conclusie : het effect van gallium nitraat op botstructuur is reeds onderzocht maar er zijn nog een hoop vraagtekens. Het effect van gallium nitraat op hoefkatrol berust slechts op persoonlijke ervaring en speculaties vanwege de auteur.

Volgens onze 'persoonlijke ervaring' is hoefkatrol helemaal geen ziekte, maar een rijkunstig probleem. Maar wij kunnen daar evenmin objectief wetenschappelijk onderzoek tegenover plaatsen en het gaat dus ook om een honderdtal 'alleenstaande gevallen' die mogelijk puur toeval waren *LOL*

Benieuwd wat Dr. Offereins denkt!

http://www.hoefkatrol.com



Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 12:20

Beste Jolanda,

Ik betwist zeker niet het mogelijk effect van gallium nitraat op osteolysis.
MAAR jij gaat er zomaar vanuit dat hoefkatrol gelijk is aan een proces van botontkalking en schade aan het straalbeen en blijkt artrose en hoefkatrol op dezelfde lijn te zetten.
Ik betwijfel niet dat die vergrote voedingskanalen ('gaten') in het straalbeen een gevolg zijn van overbelasting, maar het is nog lang niet bewezen dat ze ook de oorzaak zijn van kreupelheid. Met andere woorden, het wil dus niet zeggen dat als je die gaten kan verminderen, het kreupelen ook zal verminderen.

Het is ook zo dat heel wat paarden met sterk vergrote voedingskanalen nooit kreupel lopen en omgekeerd zijn er heel wat paarden waar op de foto's niets is te vinden en die toch kreupel zijn.

Door anders te trainen kunnen wij natuurlijk niets veranderen aan die vergrote kanalen, maar dat blijkt ook helemaal niet nodig te zijn om een paard zuiver te brengen. Vandaar dat ik persoonlijk weinig geloof hecht aan een geneesmiddel dat zich daarop zou concentreren.

Er is inderdaad sprake van 'duizenden' paarden, maar dit is niet meer wetenschappelijk te noemen. We moeten hier voortgaan op het woord van de auteur, die waarschijnlijk banden heeft met het produkt. Ik zou ook kunnen zeggen dat we al vele duizenden paarden geholpen hebben. Maar dat is geen argument om mij te geloven...

Overigens zeg ik niet dat het onmogelijk is dat gallium nitraat een gunstige werking heeft op de kreupelheid. Alleen blijkt dat nog lang niet bewezen te zijn en is het weer een dure en vooral lange behandeling waarbij het toch maar afwachten is of het resultaat zal opleveren.

Als ze er toch zo zeker van zijn dat het werkt, waarom geven ze dan geen garantie dat het paard kreupelvrij is na een behandeling? Dat is trouwens onze beste reclame.

BTW Als het je interesseert, er zijn geloof ik nog enkele plaatsen over voor onze clinic op 18 augustus (in Lunteren, midden NL)

http://www.hoefkatrol.com Party!!

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 12:55

Nog een laatste reactie Clown

Je hebt volkomen gelijk. Wat wij beweren berust ook niet op wetenschappelijk onderzoek en is dus even betwijfelbaar als gallium nitraat. Vandaar dat zo'n clinics welgekomen zijn, omdat we daar de kans krijgen om een aantal paarden te demonstreren voor een publiek. En inderdaad probeer ik het op die manier in de aandacht te brengen en hopelijk ook de medische wereld te overtuigen. Er komen overigens een aantal belangrijke dierenartsen kijken (o.a. Eric Laarakkers)

Wij werken natuurlijk niet gratis, maar indien we geen succes zouden hebben zou je niet moeten betalen.

Voor info over die clinic kan je terecht op de volgende site : http://www.hoefkatrol.nl (die site is nota bene NIET van ons)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler, OmgiliBot en 82 bezoekers