Wie heeft iets gehoord van rhino in Eindhoven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winnetoe

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Puth

Wie heeft iets gehoord van rhino in Eindhoven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 21:40

De dierenarts van mijn vader (van zijn paardjes natuurlijk) vertelde gisteren dat in Eindhoven rhino was uitgebroken en dat dit vanuit België was over gebracht. In België zijn nu 16 paarden dood, in eindhoven nu drie.
Aangezien hij in contact staat met de Belgische dierenartsen, kan ik aannemen dat dit bericht betrouwbaar is. Wie heeft hier nog meer van gehoord?

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:35

ik niet en ik woon heel dichtbij eindhoven

Winnetoe

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Puth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 07:36

Wees dan allert en voorzichtig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:16

Zie grote rhino topic, daar staat er meer over in. Het schijnt hier wel in de buurt te zijn maar in Eindhoven en aangrenzende dorpen zijn er nog geen gevallen bekend van dode paarden en er is hier dan ook geen alarm.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:48

Winnetoe schreef:
De dierenarts van mijn vader (van zijn paardjes natuurlijk) vertelde gisteren dat in Eindhoven rhino was uitgebroken en dat dit vanuit België was over gebracht. In België zijn nu 16 paarden dood, in eindhoven nu drie.
Aangezien hij in contact staat met de Belgische dierenartsen, kan ik aannemen dat dit bericht betrouwbaar is. Wie heeft hier nog meer van gehoord?


Zet er even bij waar en welke dierenarts. Want zo krijgen we weer van die, sorrie voor de uitdrukking Winnetoe, indianen verhalen.
Voor zo ver ik weet, en ik ga af op wat mijn dierenarts zegt (kliniek st Oedenrode) zijn er al 2 weken geen nieuwe gevallen bij gekomen.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:56

Bij Dion Van Groessen was het in ieder geval wel , 3 paarden gestorven, die woont in Mierlo geloof ik....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:08

Was dat bij Dion van Groessen? sjee, wat zal hij balen. Ik wist wel dat er in Mierlo een geval van rhino was. Maar dat is nog niet in eindhoven.

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:35

ik dacht dat er in mierlo twee paarden gestorven waren door gevolgen van rhino, weet alleen niet waar. Maar ik vind het eigenlijk best raar dat er nu ineens zo`n grote paniek ontstaat door rhino.Rhino heerst ieder jaar van oktober tot maart, maar doordat het nu hier in de buurt heerst is er ineens grote paniek? Ik ben ook wel wat voorzichtiger maar er is toch niks tegen te doen, enten helpt, mits je het tijdig doet en als alle paarden (bv op een stal etc.) geent zijn, als jou paard als enige geent is kan deze het dus alsnog krijgen! en de varriant met de verlamming kan een paard altijd krijgen ook al is hij geent. ( dit heb ik van mijn dierenarts) maarja hopelijk is deze ziekte nu snel over en kan iedereen weer rustig verder met de dingen die ze willen doen. Maar zou er volgend jaar weer zo`n paniek komen ???? wie weet?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:50

m bij dion was het er maar 1 hoor. het grote alarm is hier alweer weg nu, de manege heeft wel een paar dagen zijn deuren gesloten gehad tijdje terug maar is nu weer gewoon open.

Winnetoe

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Puth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 20:41

De dierenarts die het ons vertelde is Henk Offereins, ook wel bekend van zijn verhalen in BIT. Die vind ik heel betrouwbaar. Hij is trouwens van dierenkliniek Pijls en Offereins.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:12

Winnetoe schreef:
De dierenarts die het ons vertelde is Henk Offereins, ook wel bekend van zijn verhalen in BIT. Die vind ik heel betrouwbaar. Hij is trouwens van dierenkliniek Pijls en Offereins.

Je vergist je, de arts die artikelen voor het Bit schrijft en waar ook het boek paardenbenen van is, is drs. Evert Offereins. Misschien is Henk Offereins wel familie van hem?
Ik zag dat de kliniek van Pijls en Offereins in Geleen ligt. Dit ligt volgens de route planner zo´n 75 km van eindhoven, nogal ver vind ik om een goede beoordeling van een situatie te maken. Ik verwacht dat hij gewoon Mierlo bedoelde (wat 14 km van Eindhoven af ligt). Want daar zijn inderdaad 3 of 4 paarden gestorven, maar daar zijn de afgelopen weken ook geen nieuwe gevallen meer bij gekomen, dus gelukkig lijkt het gevaar daar nu ook voorbij.
Maar misschien is het niet onverstandig dit nog eens bij een kliniek dichterbij na te vragen, zoals dap. St Oedenrode en dap. Helmond.

Winnetoe

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Puth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 12:04

Je hebt gelijk. Ik heb me vergist met De Paardendrogist. Dat is de brochure waar Henk Effereins in schrijft.