* ontwormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 13:35

Bij mijn jonge paard van 3 jaar is ontwormen een drama. Ze is getraumatiseerd omdat ze toen ze 1,5 was een maand in de kliniek heeft gestaan vanwege een zware afwijking aan haar gebit. Ze is 1 keer geopereerd en 2 keer onder narcose geweest (CT-scan + operatie). Daarna was ze ontzettend bang voor mensen en alleen mij vertrouwde ze. Niemand kan haar (nog steeds niet) een halster om krijgen behalve ik. Ik kan overal aan haar zitten, maar het hoofd is dus het probleem. Hoewel, als ze echt rustig is kan ik wel zelfs har oren knippen ofzo. Maar goed het ontwormen is dus een groot probleem. Ze is zo snel dat ze precies weet hoe ze alle bewegingen kan ontwijken. Vast zetten helpt ook niets. Ik heb al verschillende wormenspuiten weg kunnen gooien omdat ik ze half over mezelf heen kreeg ofzo. Is er ook een andere manier om te ontwormen, d.m.v. korrels ofzo, maar wat net zo effectief is? Of weet u een manier om toch een spuit in haar mond te krijgen?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-01 00:44

dus als ik het meng met voer (dus de spuit leeg spuiten in een emmer met bijv. slobber) dan is het nog steeds net zo effectief als dat het rechtstreeks in de mond terecht komt?? het is niet zozeer de smaak, maar meer dat er iets engs in haar mond moet, en ze is al zo bang bij alles wat er met haar hoofd heeft te maken. Als het gewoon door voer heen kan, doe ik dat want dan eet ze het vast wel op. Op brood smeren is geen optie want dat lusten mijn paarden niet. De moeder is wel heel makkelijk met wormenkuren, ik zou graag willen dat het jonge dier ook zo makkelijk werd, maar dat zal wel nooit lukken...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, amy_leftover, anjali, carina, esmee1233, pippie123, springzeker en 66 bezoekers