Rode worm epidemie op stal: 1 april ontwormen, ..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Rode worm epidemie op stal: 1 april ontwormen, ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 20:13

Bij ons op stal is er een Rode-worm epidemie uitgebroken op stal.
Het bogon allemaal toen er op 1 maart een tinker bijn ons op stal kwam te staan, die uit het land kwam.
Dat beest had zogenaamd een gezondheidsverklaring, dus hij mocht bij ons komen staan.
Blijkt ie rode wormen te hebben, maar hij had al in de losgooibakken gestaan...
Fijn...
Aparte kruiwagen, losgooibakken en weilanden geheeld ontmest (wordt 1x in de week gedaan, maar nu dus iedere dag..)Nu hebben dus 3 andere pony's het ook.

Nu ben ik heel stom geweest Koe en heb mijn pony woensdag d'r wormspuit voor 1/3e gegeven...

MAAR:
Het probleem is nu: de stalhouder heeft onderling afgesproken, zonder dat wij mee mochten beslissen, dat we allemaal tegelijk, 1 april moeten ontwormen! En die van mij heeft dus woensdag haar spuit al gehad!!!!!!

Wat moet ik nu doen?

Gewoon 200 kilo spuit geven, 50 - 100 kg, of helemaal NIET.

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!


Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 20:32

Ja, we krijgen dezelfde, en de stalhouder heeft 't besteld...

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 18:06

Nou, nee lijkt me niet, hè!

Iedereen hierzo zit heel erg in spanning door die poedersuiker-wormen, allemaal hardstikke hectisch enzo...
Denk je dan ECHT dat we in de maling genomen worden?
FÚCK YOU!
BEETJE DOMME REACTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 18:26

nee, helemaal niet, ik ben de hele dag al vrolijk, maar als ik zo'n opmerking zie staan, die helemaal AFWIJKT van mijn vraag, dan wil 'k nog wel eens un klein beetje boos worden Haha!
En ik heb vrij lange benen, dus beentJE kan het niet zijn Haha!
Maaruh, Pellie, Heb jij enig idee wat ik moet doen?????

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 20:24

Ik ben zelf de eigenaar, de DA bellen vind ik overdreven, ik kan hier ook antwoord krijgen, De wormspuit heb ik 5 dagen geleden gegeven... Was een vrij zware, nivomectin ofzo. Blauw met zilver/grijs doosje, wit paard op het doosje, wormspuit heeft een blauw dopje.

Groetjes, Elise

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!


Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 18:51

M'n vrien heeft 4 spuiten eraquell moeten kopen (48 euro), en die moet hij om de 2 weken aan z'n paard geven. Dat kan dus in principe wel, als de veearts het zegt.
Ik heb het aan iemand op stal gevraagd, die werkt nu bij onze veearts, Je paard kan alleen heel erg aan de schijt gaan.
We betalen met 100 gram, dus per streepje, en dan is het ongeveer 2 euro ( spuit = 12 euro, per spuit 600 kilo = 6 streepjes, 12 : 6 = 2) Ik heb een briefje opgehangen 100 - 200... Dan komt het hepenlijk allemaal goed.
Maar bedankt voor de tips allemaal. We gaan nu 4 maanden lang om de 4 weken ontwormen, daarna om de 6. Ik deed het altijd om de 3 maanden...

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Babootje, Cats_Horses, Dieyar, dust, GoogleAdsense, IASCrawler, Iris_123, nadcha, Pova, StalNollie, sterregoud en 41 bezoekers