traanoog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 12:53

gisteren viel me op dat honey's linkeroog erg traant. Of, nouja, tranen...
Er komt witte meuk uit, in die mate dat er een streepje onder haar oog naar beneden loopt zeg maar.
Heb verder geen wondje o.i.d. kunnen ontdekken, wel is het slijmvlies iets roder dan normaal, maar niet allamerend rood.
Ik heb weleens gehoord dat je ontstoken ogen goed met koude kammile thee schoon kan maken.
Is dit waar?
En zijn er nog andere tips?
(er zit ook niks in ofzo, en is echt alleen linker oog)

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 16:57

Mijn paard heeft er nu ook weer heel wat last van, maar het is gewoon een reactie op het zand dat opstuift en in haar ogen waait. Ook in de herfst en winter kan ze er heel wat last van hebben door de wind. Ik heb er Bright Eye voor gekocht en dat lijkt goed te helpen. Je kan ook wat vaseline op de oogranden doen, dat schijnt ook te helpen.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 07:18

Ik weet niet of dit soort dingen ook in Nederland voorkomen, maar ik heb een paardje gehad die heeft een wurm in (in=in de iris) z'n oog gehad en is daar blind door geworden. Met ogen moet je toch altijd wel voorzichtig zijn... Laat het anders even door een VA bekijken.
Als je denkt dat het door het zand enzo komt, doe er dan geen vaseline op, maar uierzalf. Vaseline laat geen lucht door en uierzalf wel (heb ook tatoo's *LOL* ).
Sterkte ermee Stef en geef Honey maar een knuffel.
groetjes...

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 10:18

Ja kamille is goed voor ogen,mijn paard heeft ook last van zijn ogen en ik behandel het ook met een aftreksel van kruiden,ogentroost heet deze kruiden,ik vind dat het goed helpt Party!!