Paard kraken een trend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:08

Ik denk dat het voor een gedeelte een trend is. Als er een paard op een bepaalde stal gekraakt wordt en dit levert goede resultaten op dan lijkt dit opeens het ei van Columbus en wil iedereen zijn paard laten kraken.
Aan de andere kant is het ook zo dat er vroeger heel er sceptisch over gedaan werd en er juist niet gekraakt werd in gevallen dat het misschien wel nodig was.
Het grootste gevaar vind ik dat er manueel therapeuten zijn die te happig zijn op kraken en dat is volgens mij een kwalijke zaak.


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:11

Mijn manueel therapeut (nou ja die van mijn paarden) zegt ook dat de wervels altijd in één rij blijven staan. Wat hij met die hamer doet is de bandjes die de wervels op de plek houden oprekken. Als die aan de ene kant langer zijn dan aan de andere dan lijkt het paard scheef te staan. Dit kun je vaak wel met rijden oplossen maar dat is een langdurig en pijnlijk proces dus waarom zou ik mijn paard daar alsmaal mee lastig vallen als de manueel dat in een paar behandelingen op kan knappen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, ImkeTarek, Leen_Evers, LiannePuthzy en 109 bezoekers