Wittevoetenexceem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Wittevoetenexceem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 19:07

Hallo

Mijn paard heeft vorig jaar wittevoetenexceem gehad.
En de dierenarts zei dat de kans dan groot is dat het elk jaar terug keert.
Bij mijn paard was het van de een op de andere dag. Ik dacht eerst dat het mok was, maar het ging niet alleen in de kootholte zitten, maar overal, het ging ook steeds verder naar boven. Het heeft 3 weken geduurd tot het weer weg was met veel verzorging. Wie heeft hier ervaring mee? En weet er iets meer over te vertellen? Ik hoop niet dat mijn paardje elk jaar die ellende mee hoeft te maken. Ik was er op tijd bij, maar toch is het vrij hardnekkig... heeft behoorlijk lang geduurd voordat het weer helemaal weg was. En hij had er ook veel last van....

Groetjes van Linda

Aragorn

Berichten: 86
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:00

Ik heb ervaring met witte voetjes en van die plekken die op mok lijken. Wat daar goed en ook preventief voor werkt is levertraanzalf. Gewoon bij de drogist te koop! En toch ook proberen die plekken zo droog mogelijk te houden. Succes.

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:09

Ik weet niet wanneer jou paard daar last van had, maar ons paard had zoiets afgelopen zomer. Hij heeft een roze neus en deze smeren we al jaren `s zomers in met zonnebrandcrème. Maar nu had hij voor het eerst ook korstjes op zijn witte benen, idd niet alleen in de kootholtes. Ik denk dat dit ook door het zonlicht kwam. Er zijn tegenwoordig een soort transportbeschermers te koop (oa paardendrog.) die je overdag bij je paard aan kunt doen als hij in de wei loopt. Zo zou hij nergens last van hebben. Maar of deze nou zo lekker zitten bij 25 graden? Ik denk dat ik eerst de tip van aragorn probeer voordat ik die beschermers aanschaf
maar hopelijk krijgen de paarden het nooit meer.

Aragorn

Berichten: 86
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:07

De plekjes aan de benen zitten er in de winter maar ook in de zomer.
In de winter soms wat meer door teveel vocht.
Dat verhaal van de rosè neus komt mij ook erg bekend voor en dan is zonnebrand het meest effectieve middel inderdaad. Een lichte huid is toch gevoeliger!
Enne je paard de hele dag met beschermers om buiten zetten lijkt mij niet echt een optie. Wat inderdaad als het warm is dan gaan ze weer onder die beschermers zweten, vochtig, plekjes enz enz