probleempjes van de paardjes op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

probleempjes van de paardjes op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 19:13

ik wil het nou is ff weten hoor wat dit allemaal betekend en wat we er aan kunnen doen zal maar boven aan beginnen

Centimetre: hij eet z'n eigen mest op, gewoon vol plezier staat hij z'n mestballen op te eten. heb gehoord dat dit ene vitamine probleem kan zijn, vandaar hier ff z'n maaltijden: sochtends kilo haver en een plakje hooi, smiddags kilo haver, halve schep muesli, halve schep biks, 5 peen 1 appel/zooi peen/3 appels(ligt er maar net aan wat we hebben), en een schepje hoe heet dat spul, voersupplement ofzo? en savonds nog een plakje hooi, en 1 keer in de week ene warme hap bestaande uit gekookte groenten met warme slobber en muesli, heeft ook een zoutblok in z'n bak liggen

Oke boy: laat vaak z'n haver van 's ochtends liggen en soms smiddags ook nog, eet dan de peen/appels en ongeveer 4 happen van de mix, en dan niet meer, eet z'n hooi wel helemaal op, staat op zaagsel(centimetre ook trouwens)

Starmie: zelfde probleem als boy, tenzij ze hard gewerkt heeft dan eet ze het wel op, of na arbeit d'r restjes van de ochtend/middag(ligt eraan hoe laat ze eruit gaat)

Taquin: ze is zo vreselijk dun momenteel, krijgt hele schuurplekken op d'r heupbotten ze eet echter alles wat ze krijgt is vrij levendig, al zien d'r ogen en vacht er heel dof uit, maar zodra je haar eruit haalt loopt ze attent rond en kijkt veel om zich heen(net ene toerist)

Another flica: deze dame knarst vreselijk veel met d'r tandjes gewoon zonder reden, oortjes naar voren en knarsen. is dit ook iets wat ze aanleren uit verveling? ze is de afgelopen maanden zeer onstabiel geweest(koliek kreupel verandering van ijzers hierdoor etc.) en nu wordt ze elke dag een kwartier gelongeert waarbij ze allene mag draven.

mornington flyer: tommy is ene vreselijke neuroot, als hij terug komt van arbeit op de baan, is dat altijd in volle galop(niet te houden) en dan ineens is hij ene schimmeltje van z'n eigen geschuimde zweet, hij trilt op stal ook heel vaak, hij is verder heel lief niet bang ofzo, maar gewoon afschuwelijk druk en zenuwachtig, is dit een beetje af te leren of is dit iets waar je mee moet leren leven?

oh ja ff de geslachten erbij helpt misschien wat?
Centimetre en mornington flyer zijn ruinen
oke boy hengst
starmie taquin en another flica zijn merries
ze krijgen allemaal ongeveer even veel te eten, alleen flica staat op halfvoer omdat ze weinig doet

hoop dat iemand weet wat ik moet/kan doen hieraanoh ja het zijn allemaal volbloeds weet niet of dit wat helpt

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 15:04

okay komen de opmerkingen hoor Lachen is niet om te katten maar even wat extra info
Centimetre krijgt een poedertje totaal suplement met vitamines enzo erin

boy boy, en stramie eten meestal pas echt nadat ze hard gewerkt hebben en dan vaak ook niet eens echt denderend boy heeft vaak veel dingen in z'n voer bak liggen en mie eet wel graag als je bij d'r in de stal bent bijvoorbeel om te mesten of d'r te poetsen, dan gaat die bak in een keer leeg, is het gewoon een gezelligheids paard? Verward
bij taquin moeten we wel flink oppassen voor eiwit overdosis 2 plakken hooi is meer dan twee grote plakken stro, de hele stal ligt dik bedekt als je twee plakken hooi uitschud in de stal, dat van het zeewier zal ik wel aanraden aan de trainer
flica wordt ook vaak buitne gewandeld en flink vertroeteld, maar wat me opvalt is dat pas sinds 2 weken flink aan het knarsen is en meerdere paarden dat overnemen, en ze het ook echt agresief doet, oren naar achteren kin naar d'r borst tanden ontbloot en knarsen maar
we zijn echt zo rustig mogelijk met tommy, en dat uitstappen gebeurt wel hoor, in de put kan hij nu al redelijk draven(kan die niet zo goed omdat hij van achter heel kort draaft) en dan wordt aan de hand uitgestapt, alleen van stappen komt niet veel, vaak gaatie naast je hele mooie piaffejes maken en rondjes om je heen draven, vreselijk irritant maar we doen dan onze uiterste besten om niet boos op hem te worden, en dat lukt nu steeds beter, hopen dat hij ooit eens rustiger zal worden

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 19:47

ik zal het eens aanraden Lachen
ik verwen centimetre echt niet hoor, dat is gewoon het voer van alle paarden daar Lachen de hengsten en starmie en tommy krijgen zelfs anderhalf kilo haver half muesli heel biks half zemelen peen en appels, het ziet er best interessant uit hoor als je ze dat te eten geeft Lachen, en om de dag warme hap vinden ze wel genoeg verder Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 19:49

ik moet er denk ik ook even bijzeggen dat taquin hele zware koliek heft gehad incluesief het ruim 3 dagen lang bijna achter elkaar liggen, daarvan is ze heel erg dun geworden het is alleen zo jammer dat ze niet nu weer aankomt terwijl ze aardig wat beweegt nu en ze staat voor zover ik weet op vol voer

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 09:44

ik neem alle tips serieus, er zijn veel mensen die ik weet die geen eigen dieren hebben die het beter weten dan mensen die er wel een hebben.
we hebben van alles geprobeert met vliegertje, zelfs aan twee kanten lopen, dan stressed hij volledig heel zenuwachtig dribbelen en steigeren, maar de jonge man wordt wel rustiger, gisteren ging annemarie hem longeren en hij was zo rustig, de hele tijd gestapt, wilde niet eens harder

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 19:02

hmmm ik zal woensdag eens kijken of er nog steeds uit elkaar gegeten mest in z'n stal ligt, hij staat nu een tijdje al op stro dus misschien dat dat heeft geholpen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 07:33

centimetre eet nu zijn eigen mest niet meer en staat weer gewoon lekker te zonnen ook al schijnt de zon niet(hij wordt niet voor niets lampekap genoemd Lachen )

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 16:47

okay das best apart Lachen, nee ze hebben niet allemaal iets en de gene die wel iets hebben staan niet naast elkaar Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 18:41

renpaarden krijgen zeer veel krachtvoer, en de plakjes hier zijn als je ze uitpluisd is het net zoveel als wanneer je een grote plak(1 bij anderhalf meter) stro uitstrooit. is erg veel dus
maar hij eet z'n mest nu niet meer dus dat is wel goed Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-03 10:07

starmpje kan dat niet hebben, die heeft pas ongeveer 4 maandjes d'r kiezen allemaal door, als die nu al zo erg versleten zijn gaat het niet goed met d'r Knipoog
onze centimetre eet zijn poepjes niet meer inplaats van heeft hij een gigantisch smerige stal, vreselijk uit mesten
boy is pas nog gecontroleerd door de tandarts, net als de oudere dieren zoals flica(6) en tinez(ook 6) had mooie platte kiesjes
kan ee lintworm dan ook ineens meekomen bij koliek?, ze had verstopping dus als er ergens ene lintworm zat is die er helemaal uit gespoeld dor 2 weken lang een perafine kuurtje

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 17:07

zal is vragen als ze bij de buren is om te vijlen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jeska2, M_Vainqueur, Pova, Solmyrkvi en 32 bezoekers