voor dhr.offereins...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-01 19:41

ik heb eigenlijk ook een vraag aan u.allereerst vind ik het wel heel goed dat u ons komt adviseren op dit forum!mijn vraag luidt:

mijn pony(1.12m) was twee jaar toen ze via een andere pony,aan het hoesten kwam.ik heb toen met de dierenarts een kuur ventipulmin voorgeschreven gekregen,en afgemaakt.na een paar weken hoestte ze nog steeds.weer naar dierenarts,een kuur sputolysin,want de hoest zat nu meer voorin,en ze had geen neusafscheiding meer.daarna was het wel iets beter,maar nog hoestte ze en ademde heel zwaar.ik heb haar omgezet van stro naar stofvrij vlasstro,natgemaakt hooi en zoveel mogelijk frisse lucht.maar ze bleef hoesten,weliswaar minder erg als in het begin.dit heeft ong.3 maanden geduurt,toen verhuisde ik naar een stal met meer frisse lucht en sindsdien ging het beter,en was ze na een maand niet meer aan het hoesten en ademde ook weer normaal.ze werd levenslustig en ik merkte dat ze door haar vorige stal zolang ziek is gebleven.het was daar erg benauwd en stoffig,en nu staat ze in een stal waar de deur dag en nacht van open staat.de dierenarts is meerdere malen geweest.nu gaat het erg goed,weliswaar blijft ze gevoelig met bijv.acute weersverandering,zo nu en dan hoor ik haar eens een dagje een paar kuchen geven(bij nat weer)en dan zo weer 4 weken lang niet.ze ademt goed en haar longen geven een vrij geluid.maar nu heb ik haar gedurende haar ziekte bijgevoerd met vitaminen(maxhippo)en echinacae-druppels.ze is nu alweer 4 maanden goed in orde,en de dierenarts heeft er ook een goed gevoel over dat het nu weg is.mijn vraag is of ik nu kan afbouwen met de vitaminen en druppels,of ik daar nu mee kan stoppen?of is het verstandig haar dat te blijven voeren,omdat ze evt.nog gauw vatbaar is.ze wordt overigens goed ontwormd,twee maal jaarlijks geent en krijgt 0,4 kg brokken per dag en twee maal kuil-hooi(stofvrij)per dag en komt overdag in de wei.ze krijgt ook knoflook door haar voer.

alvast bedankt,
groeten sanderijn mittendorff


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-01 10:40

bedankt voor uw reactie,maar ik heb die kruiden mix inderdaad besteld,maar mijn pony vindt het ontzettend vies en laat het liggen.ook de foeneknof laat ze liggen.dus helaas is dat geen optie.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-01 15:44

ik had die kruiden al gemengd met zemelen en muesli mix,wat ze normaal altijd heerlijk vind en gelijk op eet,maar na een dag of drie die kruiden erdoor te hebben gedaan moest ze het niet mee.toen de volgende dag weeer niet.toen weer geprobeert maar dan de kruiden weggelaten en toen at ze het weer op.ik doe er nu alleen garlic for horses(vloeibaar)door.en dan dus die druppels en maxhippo-poeder.terwijl ze het zo juist wel goed eet.dus die kruiden en foeneknof ligt hier maar te liggen,de potten zitten allebei nog vol.maar mijn vraag hier was eigenlijk juist of ik al dat spul nu eens kan weglaten,afbouwen,zodat ik niet steeds met tig potjes en flesjes moet zeulen.soms heb ik weleens het idee dat ik haar beter gewoon alleen de brok kan geven en savonds de zemelen met structuurmix,natgemaakt met garlic erdoor en dat het daarmee genoeg moet zijn.misschien is teveel gewoon ook niet goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, amand0, Bytespider, kimmetje26, Larissajulia, RanjaRietje, Sita_xx, WillemijnL en 29 bezoekers