peesblessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-01 11:09

Hoi. Mijn paard heeft een ongelukje gehad met het inladen op de trailer. Toen liep hij kreupel (onregelmatig) na het even aan te hebben gezien, zijn we toch naar de dierenarts gegaan. En wat bleek, zijn pees in zijn rechterachterbeen is beschadigd. Poreus geworden door een overrekking. Nu moet hij 4 weken boxrust en dan krijgt hij weer een behandeling met een speciaal apparaat. Ik heb er zelf voor gezorgt dat 2x in de week de fsysiotherapeut hem behandeld.
Wie herkent dit verhaal en kan me vertellen hoe lang dit allemaal gaat duren?
Mijn paard is 4, en is net 3 maanden zadelmak. Balen, balen... Boos! Boos!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:11

tja, ik heb er helaas ervaring mee. Een eind terug heb ik daar al hele verhalen over geschreven.

Het kost je veel tijd en die tijd moet je ook nemen. Beter te lang wachten dan te kort, helemaal met een jong paard. Anders heb je de kans dat het chronisch word, en ben je nog verder van huis.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 20:52

Helaas, ook ervaring. Ga er maar vauit dat je zomaar een jaar kwijt bent. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar pezen duren erg lang.
Neem aub die tijd, want anders komt het echt nooit meer goed, of het komt iedere keer weer terug.
Bij welke dierenkliniek ben je onder behandeling (nou ja, je paard dan he)? Of niet bij een kliniek, maar een gewone/losse/particuliere (hoe noem je dat eigenlijk) dierenarts?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 22:21

Tja, inderdaad... Aan een jaar zit je zo... Ik ben al 2,5 jaar aan het pierelieren met mijn oude pony.

Ze was een echte goede springpony, maar ze mag geen balkje meer springen... Welke pees is het precies? Aan de acherkant van het been? Die zijn het vervelendste...

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 14:51

Mijn paard heeft een pees half over getrokken in de prikkeldraad vorig jaar.Het heeft toch een half jaar geduurt voordat ik terug kon rijden maar de dierenarts is verwondert als hij mijn paard nu ziet lopen,hij had nooit gedacht dat het zo goed ging komen,ik spring er terug mee en alles.Dus zeker de moed niet opgeven hoor!!! Ik hoop dat alles goed komt.Groetjes Lientje

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 15:04

hoi pascha,

Mijn pony had pas ook pees blessure.
Het is nu eindelijk over, ze is weer helemaal beter.
Ik kon mijn pony 2 maanden niet rijden vanwege haar peesblessure aan haar linker voorbeen.Ik wens jou en je pony veel sterkte en ik hoop dat ze snel beter is!!!!!!!

Doei en groetjes Mara

Els
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 23:25

Als ze lekker liep met "zooltjes" zou ik haar zeker opnieuw met zooltjes beslaan. Dat kan absoluut geen kwaad, alleen kan mettertijd de hiel iets lager worden. Verder geen werk op keiharde bodem (enkel stap op verharde weg) en geen snelheid maken (dodelijk voor beschadigde pezen). Als ze echt ontstoken zijn: 2 weken rust gunnen en als de zwelling is verdwenen langzaam opnieuw beginnen. Niet verder werken met ontstoken pezen: zou je jezelf toch ook niet aandoen met een spierscheur....

Els
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 23:26

Sorry, bovenstaand bericht hoort hier niet maar bij het andere peesprobleem Verward