imaverol op het hoofd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

imaverol op het hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 17:05

mijn pony heeft sinds enkele dagen wat plekken op zijn hoofd en het wordt steeds erger
eerst dacht ik dat zijn halster schuurde en heb hem een zachter halster omgedaan
maar het bleef erger worden ook op plekken waar het halster helemaal niet zit
ik denk dat het hetzelfde schimmelvirus is als wat hij vorig jaar op zijn achterbenen had
daar moest ik van de dierenarts toen imaverol op doen
dit heeft goed geholpen
ik heb nog veel van dit spul staan
en vraag mij af of ik dit ook op het hoofd mag doen

ik wil ook wel een dierenarts laten komen, maar ik denk dat hij mij toch dit advies gaat geven
zelf denk ik dat het wel op z'n hoofd kan, als ik er maar heel goed om denkt dat het niet bij de ogen komt
maar voor de zekerheid wil ik even jullie mening voordat ik begin te smeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:17

Misschien is het verstandiger om je veearts even te bellen met zo'n vraag Verward Kost je geen cent, en dan heb je een deskundig advies van iemand die je kunt vertrouwen ipv een redelijk anoniem persoon die zich veeeeel wijzer voor kan doen dan íe in werkelijkheid is.... Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:28

Ik denk ook dat het verstandiger is de DA even te bellen. Ik had vorige week hetzelfde probleem en heb ook immaverol op mijn paard zijn achterbenen gesmeerd en toch maar DA erbij geroepen en nu bleek het mijt te zijn dus imaverol helpt niet eens Ik zou als ik jou was toch even het zekere voor het onzekere nemen. Succes ermee

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:31

Tja je kan het altijd proberen. Het is niet zo dat het echt kwaad kan, mocht het geen schimmel zijn. Als je oppast voor de ogen kan je Imaverol ook op het hoofd gebruiken. Je kan wel weer die veearts laten opdraven, maar dat kost je weer een consult. En als het gewoon schimmel is kan je het zo zelf oplossen. Trouwens ook als het iets anders blijkt te zijn zal hij er heus niet ineens aan doodgaan, dus eerst dit uitproberen is echt geen ramp...........

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:05

Je kan imaverol zeker op het hoofd smeren, idd wat fabienne zegt. Is het geen schimmel dan helpt het niet maar dood gaat je paard er zeker niet aan.
Wel oppassen voor de ogen, maar als je netjes werkt is het zeker ook op z'n hoofd te gebruiken.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 22:33

heb het vanavond dus gedaan
paardje vond het niet erg fijn
ik hoop dat het helpt
anders haal ik er echt wel een dierenarts bij
maar dit lijkt gewoon zoveel op wat hij op z'n achter benen had
eerste dacht ik dat het door z'n halster kwam, maar z'n halster zit niet op z'n voorhoofd...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 02:24

Chrissie, met 1 keer is het niet goed, je weet dat je dit een keer of 4 moet doen om de paar dagen? Het staat in de gebruiksaanwijzing, ik dacht iets van om de 3 a 4 dagen, en dan een keer of 4.

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 04:21

nou, wij hebben wel bijna 2 maanden moeten smeren Boos!
maar nu is het gelukkig helemaal weg.
Maar beter eerst een dierenarts vragen voor je zomaar gaat smeren met allerlei spulletjes, want het is nooit compleet onschadelijk wat je erop smeert....

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 11:02

fabienne schreef:
Chrissie, met 1 keer is het niet goed, je weet dat je dit een keer of 4 moet doen om de paar dagen? Het staat in de gebruiksaanwijzing, ik dacht iets van om de 3 a 4 dagen, en dan een keer of 4.


dat weet ik
4 keer herhalen met een tussen tijd van 3 of 4 dagen
ik doe het over 3 dagen weer, dan weer 3 dagen ertussen de vooor de laatste keer laat ik er 4 dagen tussen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:09

Toen bij ons op stal schimmel heerst heb ik het ook gewoon met een spons op het hoofd aangebracht. Als het schimmel is moet je het meerdere keren doen zoals op de verpakking staat aangegeven. Prevntief hoeft maar 1x.