[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:37

Dit jaar zet ik voor het eerst onze merrie onder de Boett deken. Ik hoop dat ze dit jaar een prachtige staart en manen krijgt!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen


IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:18

KoKoKanel schreef:


Heeft Edward Gal zelf ook een paard gehad met eczeem, zo ja heeft hij dit product zelf ook uitgetest??
Ik vrees dat dit weer een product is dat, net als bijna alle andere producten vrijwel niet helpt...

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:23

VanillaQueen schreef:
Ik zou de oorzaak aanpakken ipv de gevolgen...2 zomers lopen kwakkelen, in oktober begonnen met novelcure, als het goed is zijn we er dan vanaf.
Dat is toch veel beter dan je paard laten stikken van de hitte onder zo'n verschrikkelijke deken, en maar crèmes blijven testen......



Nou ik bid voor je dat het werkt... Maar onze Raya heeft al 6 kuren gehad van Taal en we zijn terug bij af. De bloedtesten waren ook allemaal goed, maar verder geen resultaat.
Verder zijn er nog 2 paarden bij ons op stal behandeld, de paarden komen er wel gezonder uit te zien, maar stoppen met schuren ho maar.

Ik ken veel meer gevallen van Taal dat het niet goed heeft gewerkt.....
Maar uiteraart hoop ik voor jou een ander resultaat.

Wel ben ik er van overtuigt dat het verhaal van Taal klopt, dat SEME veroorzaakt wordt van binnenuit. En dat het versterkt wordt door zonlicht en omgevingsinvloeden....
[/quote]

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:05

@ Topaas: wat doet die Gerrit Zomer dan? Medicijnen, bloedonderzoek of wat? Vertel het me

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:21

Wij geven het voer van Subli, maar of het werkt weet ik niet... Tis ook wel prijzig nl 17eurie per zak. Omdat wij toen de kuren (Zie vorige pagina)van Taal hebben gedaan en hij in samenwerking met Subli dit voer heeft ontwikkeld geven wij het aan onze schuurder.

Maar of het werkt?? Misschien dat het wel mede helpt verminderen........ Ik weet het niet

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:10

Voor iedereen die het nog niet gelezen heeft viewtopic.php?f=15&t=527301

Tis ook een intressant topic om te zien wat eventueel wel kan helpen bij Seme.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:32

En kan je die Traumeel zelf toedienen dan?

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:17

Voor de Boett deken dragers, hebben jullie de deken alweer opgedaan?

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:58

Bettine schreef:
Even een vraag, wanneer beginnen jullie met eczeemdekens opdoen?
Als de eerste tekenen zich alweer voordoen is het te laat lijkt me?

En zou mijn 2jarige dag en nacht naar buiten kunnen met zo'n deken?


Ik heb de Boett dinsdag opgedaan, en onze merrie staat er ook dag en nach buiten mee.
En je hebt gelijk dat je de deken moet opdoen, voordat ze schuren, want anders ben je te laat.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:52

Ik heb een meulenkamp deken www.demeulenkamp.nl en ik moet zeggen dat die deken goed blijft liggen.
Ze staat er dag en nacht mee buiten.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:29

_Catlover_ schreef:
...weten jullie een niet al te duur middel wat echt super goed werkt ?

Dat is per paard echt verschillend!
Het is een kwestie van uitproberen helaas.....

Wel heb ik zelf goede ervaringen met Leovet Biohuid olie, de huid werd er wel door verzacht.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:08

yvanda schreef:
zit ik nu dus aan de tkc helpt wel alleen heel duur.

Let op met die "rommel" want als je je paard ermee insmeert en daarna in de zon zet, heb je grote kans dat je paard verbrand!
Dus alleen smeren voor de nacht......

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:36

atreyuevita schreef:
Ik merk bv dat hier ook geen horzels zitten, zitten die in de bossen nu al wel?

Nope hier gelukkig nog geen horzels, maar die komen binnenkort vast wel weer

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:08

Raya heeft een Boett deken op maar ze werd gister als nog helemaal gek van de vliegen, contstant lopen, lopen en nog eens lopen. Dat was alleen tegen de avond. Verder staat ze erg rustig onder de deken.
Wij denken er toch aan om haar 's avonds binnen te zetten, want nu staat ze 24 uur per dag buiten...

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:19

Raya gaat vanaf vanavond 's nachts op stal. Tevens gaat ze op dieeet want ze is veel te dik!
Nu komt ze in een heel schraal land te staan en krijgt alleen hooi. Nu wil ik spelt bij gaan geven, maar waar is dat te krijgen???

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:16

Stel nogmaals even mijn vraag. Iemand enig idee, waar spelt gekocht kan worden?

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:22

Waar kan je sulphur kopen dan Toeties? Heb je een link ofzo?

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:41


Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:03

Roziewozie, heb je een link naar de Boett site? Ik ben nl wel nieuwsgierig!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:06

Hier gaat het met onze fjord goed onder een Boett. Mooie zachte manenkam en geen geschuur. Ze staat 's avonds op stal met deken. Ze krijgt er zeewier en brandnetel bij. Verder geen bix en een zeer schraal land!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:22

ellepel schreef:
mag ik weten welke kruiden dat zijn??



Dat wil ik idd ook wel weten na de LT affaire........

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:45

@Franka_Vosje
Mag ik vragen welke DA dat was en van welke kliniek (mag ook via PB) want als het de kliniek is in Wolvega dan wil ik even met hun contact opnemen. (dat is mijn vaste kliniek).

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:21

jenn18 schreef:
Hallo iedereen.
Ik zie dit topic nu pas en ik heb geen zin om alle pagina's door te lezen dus ik had even een vraagje.

Welke producten helpen, uit jullie eigen ervaring, nou echt. Er zijn namelijk best veel producten.
Aangezien mijn verzorgpaadje weer lekker begint te schuren wil ik wel wat producten uitproberen voor haar. Alleen weet ik niet wat/ welke producten ik het beste kan kopen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.


Tja bij de ene werkt dit en bij de ander dat product.
Ik zou ook eerst naar de voeding van het dier kijken, want eiwitten en melasse veroorzaken ook een hele hoop ellende!

Toch zou ik het topic een beetje globaal doorlezen, zo kun je lezen wat de ervaringen zijn van verschillende mensen.

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:15

Ik heb een deken van demeulenkamp.nl en das ook een fijne deken moet ik zeggen. Blijft ook super liggen, die Pagony vind ik ook maar een onding, maar voor nood voldoet de deken wel.

Verder gaat het hier goed, met Raya. Ze schuurt heel soms nog eens op stal, maar dat kan ook verveling zijn (alle paarden schuren wel eens)
Ze zit super in de vacht en voelt zich ook super, dus wat wil je nog meer!!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:09

Mariska_28 schreef:
Weet iemand of daar wel eens naar gekeken is, de relatie ontwormen (en/of enten), en het ontstaan van zomerexceem?


Ja, maar ik weet niet of dat een erg betrouwbare bron is....... nl Leen Taal! Bloos

Niet dat ik hem meer hoog heb, maar toch heeft hij wel interessante dingen gezegt:
Namelijk niet ontwormen of enten rond 15 maart en 15 oktober, omdat rond die periodes de stofwisseling van paarden veranderd (gaan van zomer naar winter of andersom). Als er toch rond die tijden ontwormd, dan wordt volgens Taal de stofwisseling verstoord.

Maargoed, ik ben geen Leen Taal, maar ik kan door logisch nadenken wel nagaan dat een wormkuur echt chemische troep is. Want het dood wormen en larven ed.. dus gezond zou het echt niet zijn.

Hetzelfde geldt voor een inenting, er wordt een virus het paardenlichaam ingespoten, maar om dat virus aan te maken zijn chemische middelen nodig (lijkt mij).

Beide zaken zijn in mijn ogen ook niet goed voor een zomereczeempaard, maarja dat zijn nou eenmaal noodzakelijke dingen........

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alfi2010, Freyr, jenneke1029, Pytje, ramasso, tengeltje11 en 30 bezoekers