Heeft het voor mij zin om knoflook ed te geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 12:17

Al lezend ben ik al heel veel over knoflook tegengekomen, en er was nog iets waar ik de naam zo niet meer van weet.
Wat ik er nu van begrepen heb is dat bijna iedereen zijn pony knoflook ed geeft en het schijnt te helpen voor de algehele weerstand, tegen vliegen, en verder?
Is dit alleen goed voor pony's/paarden die veel moeten werken of kun je het sowieso beter geven? Graag advies hierover... Verward

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 13:16

Ik heb van de week al bij de welkoop (acm) met een pot pilletjes in mijn handen gestaan, ook knoflook en je moest per dag geloof ik iets van 10 of 20 pilletjes geven..
Het was een hele grote pot, stel dat ze het niet wil eten? DOe je het gewoon op haar voer? Mika krijgt maar iets van 200 gr biks ofzo, dan heb ik waarschijnlijk meer pillen dan biks in de bak! *LOL*

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 13:57

Sanderijn,

Hoe maak ik goeie slobber? En is het zo dat slobber qua caloriƫn beter is dan biks?
mika krijgt nu een heel klein bodempje biks per dag, een bodem van zo'n gele schep, en een beetje hooi. Ondanks dat haar buik dikker is geworden voel ik wel heel goed de ribben maar ik zie ze niet..Af en toe weet ik ook niet meer wat wel en niet goed is.
Iedereen zegt dat je op moet passen ivm hoefbevangenheid en niet te veel mag voeren.
Maar het is nu echt net of ik de ribben duidelijker voel dan in het begin maar ze ziet er dikker uit... Verward Verward Verward
Snap jij het nog???

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 14:10

Ik heb gezien dat er preventieve medicijnen zijn tegen zomerexceem..Ik heb er al veel over gehoord en het schijnt een ramp te zien als je pony het erg heeft want dan schuren ze alles stuk toch?
Zoals ik jou begrijp kan ik Mika 's avonds rustig haar kleine beetje biks geven, 'smorgens krijgt ze een beetje hooi, haar land is nagenoeg kaal dus daar haalt ze niet echt veel vanaf, maar in principe na een eind te hebben gewandelt of gefietst mag ze wel een beetje slobber met daar door heen knoflook.
Moet ze nog extra vitamines hebben omdat ze drachtig is of komt dat pas later tijdens de dracht aan de orde?

Mijn lerares Sanderijn.. *LOL* *LOL* *LOL*

Het is allemaal al zo lang geleden voor me,ik ben weer net zo'n beginner! En het is net alsof ik vroeger overal veel minder over nadacht dan dat ik nu doe, toen deed ik het allemaal gewoon en nu moet alles tot in de puntjes goed zijn en ben ik bang om fouten te maken... Verward Vreemd...

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 14:32

Dus het hele kleine beetje biks dat ze nu krijgt verdelen in 2x??
Dan heeft ze het helemaal in 1 hap op..Je kent die gele maatscheppen toch wel? Daar krijgt ze echt maar een bodempje van per dag, dus als dat door de helft moet... Verward
die kant en klare slobber kan ik ook bij de welkoop kopen? Van pavo zei je? Ik zal eens kijken van de week.
Misschien dat ik deze week nog bij divosa ga kijken met dat buurmeisje van me, ben ik best wel nieuwsgierig naar, en vanaf hier is het maar ongeveer 30 minuten rijden. Misschien zie ik daar nog wel een mooi tuig, gewoon eens even rondkijken dan loop ik er vanzelf wel tegenaan.. Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abby_Snow, Babootje, Camino_S, Eve_16, jannekespr, m0niekkkie, nadcha, noox, Soepkipje en 28 bezoekers