waneer bellen jullie de dierenarts?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

waneer bellen jullie de dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:09

Mabel is kreupel en ik twijfel of ik de dierenarts moet bellen. Hebben jullie de dierenarts wel eens voor niets laten komen of juist te laat?

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:11

Geef eens wat meer info. Zoals weet je hoe het is gekomen of is het been dik,warm of is de voet warm. Dat soort dingen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:12

Het staat bij medisch het is spontaan gekomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:13

Er zijn een aantal dingen die je zelf al kunt controleren, bijvoorbeeld (even in het algemeen genomen) de temperatuur van je paard. Dan heb je ook wat meer verhaal toe naar je DA, en kan deze makkelijker een inschatting maken.

Wat ik nog wel eens doe is telefonisch overleggen met de DA. In elk geval zou ik wachten tot morgenochtend, tenzij het bloed eruit komt Knipoog

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:14

[MD] Kan iemand me snel adviseren?

Dus wachten tot morgen ochtend?er is geen wondje dus ook geen bloed dat scheelt Lachen misschien ben ik wel overbezorgd het is mijn eigen paardje en ze heeft dit nog nooit gehad Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:15

O, dat bedoelde ik meer in het algemeen, van dat bloed. Ik wilde zeggen "tenzij het bloed eruit spuit" maar dat klinkt zo gruwelijk Haha! Ik zal je andere berichtje even lezen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:17

Ik heb er snel 2 geplaatst omdat ik op het punt sta om weer bij haar te gaan kijken misschien nog even afspuiten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:18

Afspuiten kan nooit kwaad, en de dierenarts bellen ook niet. Kost allebei niks, alleen wat moeite. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:20

Als ze er nog steeds echt niet op staat, of het lijkt slechter dan straks zou ik, omdat het zo acuut is, iig even de de dierenarts bellen om te overleggen wat je nu het beste kunt doen. Waarschijnlijk komt hij dan wel even kijken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-03 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:20

Kun je de dierenarts altijd bellen?het is al zo laat?
(sorry ik ben een leekje *LOL*

kruimel

Berichten: 89
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Ergens boven Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:21

bij mij was het zo dat me kat een ontstoken teen had en me moeder zij dat het wel over ging,
dus niet, Verdrietig hij heb laatst een teen amputatie gehad
dus wacht niet te lang, de dierenarts kan beter voor niets komen voor dat het erger word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:35

In de avonden en weekenden heeft er een arts dienst, net zoals bij de huisarts. Ze worden er meestal niet blij van als je ze voor niets uit hun bed belt, maar als je gewoon even rustig de situatie uitlegt, vertelt wat je al gedaan hebt en vraagt wat hij denkt dat het beste is, vreet hij je heus niet op Haha! En waarschijnlijk, gezien het acute van de situatie, zal hij dan wel even komen. Het was wat anders geweest als dit al een week aan de gang was (zie mijn opmerking over als het bloed eruit spuit Haha!)

Succes, en het komt vast wel goed!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:36

Jep kan je altijd bellen! Natuurlijk niet om 12 uu voor een wond die er al 3 dagen zit, maar voor zoiets acuuts kan het sowieso!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:48

Ik zeg altijd maar "Ik heb de dierenarts liever een keer voor niks bij mijn paard dan een keer te laat".
Je kunt altijd bellen en overleggen. Als je het niet vertrouwd kun je hem laten komen... Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:52

bij mij is hij ook een keer voor niks gekomen, we hebben toen samen even gepraat over hoe het verder moest en waarom ik dacht dat er wel iets was, bleek dat iedereen me gewoon onnodig had zitten opnaaien.
Maar ze vinden het meestal niet zo erg.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:01

meestal bel ik ook liever te vroeg dan te laat. Als het dik is en ook heel warm, zou ik het vandaag koelen. Mocht de hoef nou warm zijn, dan zou ik die in een emmer met soda of badedas doen.
Morgenvroeg de DA bellen als het niet minder is.
Mocht je paard er nu helemaal niet meer op willen staan, zou ik meteen bellen en de situatie aan de DA uitleggen. Ik zelf heb de DA op eerste Kerstdag 2001 laten komen, Imker had toen echt een enorme hoefzweer, die uiteindelijk op 1e Kerstavond eruit is gesneden door de Hoefsmid....

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 01:01

Hij is geweest en we moeten morgen voor een foto, zie VvdD