kieswortelontsteking

Moderators: Dyonne, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 09:15

een kieswortelontsteking gaat niet vanzelf over. een antibiotikabehandeling is meestal ook geen succes. als je het uit het neusgat kunt ruiken heeft zich een fistel gevormt van de onstoke kieswortel naar de neusholte, waardoor pus afvloeit. dit kun je dan ruiken.
ik vrees dat de kies eruit moet.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:37

Nobilety schreef:
Bedankt voor je reactie.Weet je wat ik zo vreemd vind is dat als mijn paard in de zomer naar de wei gaat ,hij nergens last van heeft. Maar als hij in de winter binnenstaat begint het weer uit de neus te ruiken.Hij is hier voor naar Someren geweest en daar zeiden ze dat ik de natuur zijn gang moest laten gaan. En als dat niet helpt moest hij er uit gehamerd worden, kan dat??Groetjes Nobilety

als je de natuur zijn gang laat gaan rot de kies er hoogstwaarschijnlijk vanzelf uit. dit kan een hele tijd duren (jaren??) hoeveel last het paard ervan ondervindt kan hij je helaas niet vertellen. vaak kan een rotte kies via de mond verwijderd (getrokken) worden, als hij al los zit. voral bij wat oudere paarden is dit goed te doen omdat de wortels van hun kiezen niet meer zo lang zijn (hoe ouder het paard wordt, hoe meer van de kies al uit de kaak geschoven is, bij hele oude paarden vallen de kiezen dan uit)

zoals ik al zei, en het verhaal van odis bevestigt mijn mening, helpen antibiotikabehandelingen in zo een geval meestal niet.

hoe oud is je paard??

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:04

In dat geval kun je afwachten tot het volgende bezoek van je paardentandarts en dan aan hem advies vragen. zou de kies getrokken moeten worden is dat namelijk bij een achtjarig paard meestal een kwestie van "uithameren". op deze leeftijd heeft een paard namelijk nog een hele lange reservekroon en wortel in de kaak zitten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie