Alternatieve / aanvullende geneeswijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Alternatieve / aanvullende geneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 19:00

Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie hier ervaring mee?

Mijn buurvrouw doet dus aan Reiki, mijn moeder is wel eens door haar behandeld en reageerde er positief op en zo heb ik nog wel meer positieve verhalen gehoord.

Op school hebben we ook vanalles te lezen gekregen over alternatieve / aanvullende geneeswijzen en ik ben er eigenlijk best wel geinteresseerd in geraakt!

Nu merk ik bij Snowdon al geruime tijd dat hem iets dwars zit, met zn rug is alles in orde, dat weet ik al, maar toch is ie ietsje stijfjes en vrij eigenzinnig... Soms heeft ie iets in zn hoofd en dan doet ie dat dan ook, maar de laatste tijd wordt ie echt kwaad als ik iets vraag wat ie niet wilt...

Sinds de herfst is elke keer wel iets anders waardoor t wat minder goed gaat tussen ons, daar ben ik aan gewend en ik verwacht ook niet veel van hem. Maar de ene keer vindt ie alles best en de andere keer keert ie zich totaal tegen me. Zo was er laatst iets aparts..

Ik had hem sinds lange tijd weer gelongeerd aan de enkele longe en bij het uitstappen had ie opeens geen zin meer, hij was echter nog kletsnat. Maar wat ik ook deed hij wilde niet verder stappen. Dit liep uit tot een "gevecht", waarbij hij mij steeds aanviel en zich niets aantrok van de zweep.

Zo zijn er wel meer dingen die ik aan hem merk, waardoor ik vermoed dat er meer is dan gewoon pubertijd...

Maar is fysiotherapie, reiki etc niet heel duur?

Daarom wil ik graag wat ervaringen horen van anderen...

alvast bedankt

leon en snowdon

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:31

Ik loop zelf bij een homeophaat en ik vind het super werken!!
Ben er echt van op geknapt!!
Bij dieren heb ik er niet echt ervaring mee...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:48

Op de vorige manege waar ik reed komt met grote regelmaat een dame om de paarden te behandelen en ik kan niet anders zeggen dat ze er erg goed op reageren. Tenminste, als ik de verhalen van de eigenaren van de paarden spreek.

Zij heeft een tijdje geleden in het Bit gestaan met het artikel over bandages.

Het lijkt me heel erg prettig voor een paard. Ik ga zelf ook wel eens naar de fysio en dat bevalt erg goed. We mogen onze paarden daar best eens in verwennen. Zeker als het niet helemaal lekker in zijn vel zit. Wij nemen dan een dag vrij, kruipen in bed, gaan naar de sauna of zo, maar dat zit er voor een paard niet in.

Ik heb ooit eens een homeopaat bij mijn 2 merries gehad........... Dat dus nooit meer. Die man was een echte klungel. Daar stink ik niet meer in. Ik zou zeker nog wel eens een ander proberen.

Ik smeer bijv ook met SRL gelei op warme of dikke pezen. Arnica zalf op pijnlijke plekken en calendulazalf op wondjes. Werkt super!! IS trouwens van VSM!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:50

Bij ons staat ook iemand die Reiki "beoefend" op paarden. Ze heeft veel klanten en volgens mij zijn die allemaal tevreden.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:39

Reiki hoeft niet duur te zijn. Zeker niet als mensen het uit liefhebberij doen ipv puur winstbejag. Ik doe zelf Reiki bij m'n eigen dieren en vrienden met pijntjes en mens en dier hebben er baat bij. Je voelt je wat sterker in je genezing. Zelf doe ik een opleiding Bach en aromatherapie bij de Silverlinde en ik hoop daar ooit iets mee te kunnen doen. Ik heb zelf goede ervaringen met Margriet die daar ook lesgeeft en de 2 boekjes geschreven heeft over Bach en aromatherapie. Ze is nu trouwens met een derde boekje bezig maar dat is weer offtopic Haha! .

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:39

Hé Leon, ik doe ook aan reiki en inderdaad het is meestal liefdeswerk met een kleine vergoeding of niet. Als je bij de echte therapeuten aanklopt kost het meer geld, ik denk tegenwoordig rond de €20,- per sessie???

Vraag je buuf of ze hem wil behandelen, het kan zeker NOOIT kwaad!!! En anders stuur je mij maar een foto, dan kan ik altijd aan de gang met hem.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:34

Ik weet niet of je ook over kraken enzo antwoord wil. Maar ik geef antwoord en is het niet de bedoeling dan hoor ik het wel.

Met onze pony hebben we bij een kraker gelopen, van 'de natuurlijke weg'. En wat mij opviel daar is dat er altijd wel wat te kraken viel. Ook deed hij nog dingen met een 'kruidenvluit' Verward Met veel amonia erin en dat zou goed zijn voor de spieren.

En dan met ons paard: was er een vrouwtje die een soort spiraal met ampullen bij ons paard vasthield en zo met de juiste ampullen en aan de bewegingen van het spiraal kon zien wat ze had en welke ampullen er tegen gebruikt konden worden. Ook was zij erg tegen antibiotica omdat het gifstoffen voor paarden waren.
Ze heeft ons een keer goed geholpen, maar ook 2x dan we er niets aan hadden.

Zelf geloof ik niet genoeg meer in alternatieve geneeswijzen. Alhoewel fysiotherapie iets anders is natuurlijk.
Ik ga eerst naar een gewone kliniek, werkt dat niet kan ik altijd nog verder kijken. En tot nu toe doen die het erg goed.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 01:07

De Natuurlijke Weg? Die zit bij ons in de buurt, doet ook van alles met diervoeder.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 03:32


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 18:16

Ik vind dat alternatieve geneeswijzen een goede aanvulling kunnen zijn op de reguliere. Het enige probleem is dat er geen goede registratie is van de verschillende beoefenaars. Hierdoor zitten er ook veel kwakzalvers tussen die klauwen met geld kosten en verder niets helpen.
Ik zou wel eerst een DA een goede diagnose laten stellen en pas verder kijken als de reguliere geneeskunst geen oplossing kan geven.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:11

Daarom is een goede buurvoruw altijd nog beter dan een... Haha!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:38

Ik behandel Codex altijd zelf met Reiki, duur hoeft het idd niet te zijn. Mensen geven Reiki meestal niet met de geldtekens in hun ogen, maar uit liefde en interesse. Ook krijgt Codex regelmatig Bach BloesemRemedies, dat zijn homeopatische druppeltjes. Ik ben er heel positief over. Wat beterft een homeopatisch arts: vraag naar zijn diploma. Dan weet je zeker dat je goed zit.
succes en groetjes

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 12:01

ok bedankt allemaal voor de reacties! Ik kon een paar dagen niet online, dus reageer een beetje laat...

Mijn buurvrouw is dus de buurvrouw van mn moeder in Brabant! En die heeft nog nooit dieren behandeld, ze zag t dan ook niet echt zitten om naar Dronten te komen voor Snowdon...

Ik ben in elk geval heel wat wijzer en ik laat het nog wel weten als er iets gebeurt/veranderd is!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:12

Oh nee da's niet naast de deur! En er is geen verschil tussen dieren of mensen qua reiki. Ja ze geven niks woordelijks aan maar anders.

Succes!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:51

Een pensionstal in Nieuwegein doet aan reiki. Ik was op Navy, samen met Myrthe(Tiko) en Tiko op trektocht, en hier was onze overnachting. Omdat Navy tijdens de rit een drukking (bult) had gekregen, hebben zij haar toen ook (geheel gratis) behandeld via Reiki. Of het geholpen heeft? Geen idee, de zwelling was grotendeels weg de vorige morgen, maar dat kan ook zo geweest zijn als er niks was gedaan.
Er is me alleen nooit verteld wat er precies gedaan is. Wat doen ze bij Reiki?

En mijn moeder heeft hele goede ervaring met een vrouw die aan alternatieve geneeswijze deed. Mijn moeder liep al 2 jaar rond met rugklachten. Elke dag fysio (bijna dan), doktersonderzoeken, ziekenhuizen, medicijnen, niets hielp, het werd met de dag erger. Op een gegeven moment was een dagje stadten niet meer te doen, dan lag ze 3 dagen plat. Tot ze via het koor (denk aan zwingende muziek, niet aan kerk Haha! ) waar zij zingt, in contact kwam met een paranormaal begaafde. Een afspraak gemaakt, en meteen begon die vrouw een hoop dingen te vertellen. Ze moest 2 dochters hebben (mijn moeder dus), klopte. Darmklachten, wat erfelijk moest zijn. Klopt ook, ik heb ook zwakke darmen. Ze miste een belangrijk persoon (d´r vader). Kon het niet goed vinden met haar moeder (klopt helemaal Lachen ).. Eng
Toen is ze behandeld, een jaar geleden. Nooit meer pijn gehad, serieus! Nu begint het terug te komen, en mijn moeder is dan ook van plan binnenkort weer langs diezelfde vrouw te gaan, maar ik vond het zo´n ongelooflijk verhaal.. Je ziet het wel eens op tv, maar dan lijkt het toch altijd doorgestoken kaart (Char bijvoorbeeld)..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:26

Mochten er nou wel of geen url's gebruikt worden naar andere sites?

Ik doe het toch ff voor de geïnteresseerden -> hier zit vast wel iets tussen wat leesbaar is. reiki pagina

Hoe het werkt (kort door de bocht)
Je moet reiki ongeveer zo zien:
er zit energie in de lucht, dat heet orgon. iedereen kan het ook zien maar je moet weten waar je naar kijken moet. ga morgen eens, als het lekker helder weer is, buiten staan en staren in de blauwe lucht. je zult zien dat er kleine wormpjes door de lucht friemelen. sommige mensen zien ze gekleurd, de ander alleen helder wit. en nee, dit is niet iets wat op je oog zit, want dat beweegt mee met je ogen en de orgon niet. als het niet in 1x lukt blijven oefenen met kijken.

d.m.v. die cursussen (inwijdingen) worden bepaalde energiepunten (chakra's) van je lichaam open gezet. (bij acupunctuur gebruiken ze meridianen, kleine energiepunten.) bij reiki wordt je hoofd chakra opengezet (voel je kruin maar eens, die is warmer dan de rest van je hoofd) en o.a. ook de punten in je handen. Na de inwijdingen kun je die energie uit de lucht doorgeven, gaat zo je kruin en door de handen er weer uit.

Reiki is geen geneesmiddel dus maar kan wel een hoop verlichting geven en soms toch iets genezen. ik ben hier altijd heel voorzichtig in.


En mensen, koop anders eens een deken minder komend jaar. Reiki eerste graad kost je ongeveer €160,- en je hebt je leven lang plezier en je diertjes, partner, familie etc ook (hangt van jezelf af natuurlijk... Haha! )

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:36

nog even een opmerking over bach remedies, dat zijn geen homeopathische middelen, maar extracten uit bloesems van planten en bomen. Bij homeopathie wordt het middel (bijv een mineraal, plant, dier) verkregen door te schudden en te verdunnen. En dan van bijna niet verdund, tot zo verdund dat je er geen deeltje mineraal van kan terugvinden (maar het wel werkzame kracht heeft). Bij bach remedies worden de planten niet verdund en geschud, het is dus geen homeo.
Wou ik ff kwijt.
groetjes kim en nimm

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:09

Ik ben ook heel positief over bach-remedies, er bestaan ook Nederlandse bloesem remedies, die vind ik persoonlijk nog beter. Ze werken ongeveer hetzelfde als de bach-remedies, maar dan vaak sterker.