paard met snotneus niet laten zweten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

paard met snotneus niet laten zweten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 09:26

Hoi!

Ik hoorde gister iets raars, teminste had er nog nooit van gehoord.
Iemand bij mij (en Ilse) op stal beweert dat je een paard met een snotneus niet mag laten zweten tot ze geen snotneus meer hebben.Omdat ze anders een chronische snotneus krijgen.
Persoonlijk vind ik het nergens op slaan.
Zweten lijkt mij alleen maar goed, raken ze de afvalstoffen kwijt.En als je zorgt dat je paard niet meer kou vat dmv goed uitstappen en een zweetdeken opleggen, lijkt het me ook geen probleem.
Tuurlijk als een paard verkouden is heeft hij/zij misschien moeite met ademen en zweet dan sneller ( toch:?).
Maar ik snap het verband niet echt tussen de snotneus en het zweten , wie snapt het wel en kan het uitleggen?

groetjes
janneke

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:26

eeeey,
volgens my hebbie gelijk Verward

Lydia
Berichten: 18
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: \

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 13:11

Mijn pony heeft ook een snotneus en laat ik ook zweten, als je maar goed uitstapt en dan met de zweetdeken +- een half uur op stal laten staan, dan goed schoon poetsen en de snotneus en dan mag hij/zij weer in de wei of de zweetdeken af en op stal laten staan, volgens mij kan het geen kwaad. Een snotneus kan door verschillende dingen ontstaan : niet goed uitgestapt of hij heeft in de regen buiten gelopen, waar sommige pony's gevoelig voor zijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt.