shaking head syndrom???

Moderators: petraaken, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:39

holiday schreef:
Hallo allemaal,
1. Waar heeft een pony met een shaking head syndrom precies last van?
** Hoewel de zonlichtallergie het bekendst is, wordt het ook veroorzaakt door pollenallergie.
2. Heeft een pony met het shaking head syndrom er ook last van als hij gewoon in de wei staat?
** Ja, JUIST als hij in de wei staat, omdat hij daar in het zonlicht staat en het meest in aanraking komt met pollen. Een goed masker kan verlichting geven.
3. Bestaat er een kans dat het shaking head syndrom "verdwijnt"?
** Ja, er zijn paarden die eroverheen groeien, en er zijn medicijnen voor te krijgen, die meestal met een puffertje in de neus toegediend worden.
Tegen het shaking head syndrom is waarschijnlijk niets te doen, maar ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen... Alvast bedankt!

** Ik zou toch eens goed overleggen met de veearts, want als hij het alleen onder het rijden doet, kan het wel eens gewoon een rijtechnisch probleem zijn. Een heel typisch tikje voor paarden met Headshaking Syndrome is dat ze als ze los zijn vaak met hun neus over de grond schuiven. Bovendien vertonen ze het gedrag ook vaak als ze los zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie