* Diagnose hoefbevangen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-01 09:30

Door de dierenarts is bij de haflinger de diagnose hoefbevangenheid gesteld. Nu 1 week later worden de klachten alleen maar erger i.p.v. minder (wisselend) ondanks de pijnstillers (poedervorm). Zelf zit ik de hele tijd al een beetje te denken dat de haflinger door toeval aan beide hoeven een hoefzweer heeft, volgens de dierenarts kan dat niet. Weet iemand welke test ik kan doen om erachter te komen of het een hoefzweer is. P.S. het gaat om beide hoeven en waarschijnlijk ook nog achter (onduidelijk te zien).
Zou het kunnen dat het hoefbeen al gekanteld is? Normaal gaat daar toch een tijd overheen?
De hoefsmid komt vanmiddag rond 12.00 uur. Heeft iemand nog tips waar ik nog op kan letten? Nog 1 dingetje, de haflinger heeft tweemaal een spuit gehad met een pijnstiller daarin, na een paar minuten liep ze bijna normaal of er niets aan de hand was.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:06

Hoi mijn paard is ook hoefbevangen en kanteling van het hoefbeen krijg je meestal binnen 24 uur. Je kunt Laminaze van de Paardendrogist geven en Lamicur van Simicur en de dierenarrts Fynadine laten spuiten en hou het paard schraal geen krachtvoer en gras. Mijn paard is na twee weken gelukkig weer aan de betere hand en staat nu buiten op een kale wei er zijn foto;s gemaakt waaruit bleek dat ze maar een zeer lichte kanteling heeft en apart beslag moet. Ik heb ook Bioscan gebruikt.

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 21:50

Laat een paar goede rontgenfoto's maken. Voordat je veel geld uitgeeft aan allerlei middeltjes. Foto;s geven je de beste informatie over de mate van bevangenheid. Overigens is het zo dat kanteling kan optreden binnen 4 uur!! altijd een spoedgeval dus

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-01 22:30

Bedankt voor de reacties, wij hebben er inmiddels een andere dierenarts bijgehaald. Hij heeft bloed afgenomen en het is 100% zeker geen hoefbevangenheid maar spierbevangenheid. Voor ons is dit een enorme opluchting omdat de kans op op volledig herstel heel groot is.