Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Suzanne F. schreef:Jeetje dit topic is bijna 20 jaar oud. Er zijn vele topics te vinden over botcystes, ook recenter.
Zit het bij jouw merrie ook in het hoefbeen?
Ik weet dat de technieken wel verder zijn dan 20 jaar geleden. Die van mij werd er kreupel aan en heb ik moeten laten inslapen met 11 jaar. Tegenwoordig hoor je meer over inspuiten en zelfs operaties. Ik zou een nieuw topic openen anders.
Kabayo schreef:Ik geef dit topic even een schopje als het mag
M’n merrie is vanochtend op de röntgen geweest waardoor er duidelijk was dat ze een cyste op haar hoefbeen heeft. De merrie is momenteel 10 jaar oud en is nog nooit een pas kreupel geweest. Behandeling was nu niet nodig volgens de dierenarts, dan is de kans groot dat ze er wel last van gaat krijgen. Dus tot zo ver is m’n ervaring nog positief. Merk wel dat ik het een beetje eng vind en het een beetje aan m’n hart gaat als m’n meissie pijn gaat krijgen. Al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn. De tijd zal het leren. Wbt erfelijkheid is er niks bewezen en zijn de studies nog niet zo ver. Dierenarts ziet dan geen reden om niet te fokken. Ik wacht verder nog op het verslag van de chirurg. Dus veel kan ik er ook nog niet over zeggen. Paard is overigens nog nooit op foto’s geweest, dus of ze dit als jong paard al had weet ik niet
Het is wel duidelijk te zien
[ Afbeelding ]
Zijn er nog nieuwe recente ervaringen met zo’n cyste?