[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:37

Ik nu betaal elke keer 153,59 voor 60 tabletten Prascend. Krijg ze niet in grotere verpakkingen bij mijn dierenarts, alleen als ik over zou stappen op Pergoquin. Maar zit nog met iets van 400 capsules geloof ik en ik denk niet dat de Pergoquin daarin past.

Maar nu betaal ik dus 2,56 per pil en dus per dag. Vind het echt heel fors. Bijna 77 euro per maand alleen al aan die pillen..

Moska

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:40

Wat een prijsverschillen zeg! Ik heb in augustus €332 betaald voor 160 stuks prascend. Zou het mogelijk zijn om te shoppen bij een dierenarts?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:45

Celebi schreef:
Ik nu betaal elke keer 153,59 voor 60 tabletten Prascend. Krijg ze niet in grotere verpakkingen bij mijn dierenarts, alleen als ik over zou stappen op Pergoquin. Maar zit nog met iets van 400 capsules geloof ik en ik denk niet dat de Pergoquin daarin past.

Maar nu betaal ik dus 2,56 per pil en dus per dag. Vind het echt heel fors. Bijna 77 euro per maand alleen al aan die pillen..

Hoezo zou pergoquin daar niet in passen? Die kan je heel makkelijk in 4en delen.

Hier 274 € voor 200 pillen pergoquin.

Vind de prijs verschillen per kliniek ook wel bizar eigenlijk :o

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:51

Dat scheelt gewoon al 50 cent per pil als ik doosjes van 160 pillen zou kunnen krijgen.. Even snel gerekend maar dat scheelt alleen al op jaarbasis 177 euro. 8)7

Met Pergoquin zou ik bijna de helft betalen (500 per jaar ipv 934). :wow:

Nou die capsules zijn echt heel smal, passen de Prascend pillen exact in. Die Pergoquin ziet er veel ronder en breder uit dus in zn geheel gaan ze sowieso niet in die capsules. Maar weet niet of de kwartjes of halfjes klein genoeg zijn om ze in die capsules te stoppen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:56

Maar jij had maat 1 schrijf je? Ik heb maat 3, die zijn toch kleiner of ben ik nou zo dom? :=

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 19:01

Maat 1 is 19 bij 7 mm en maat 3 is 16 bij 15,4 mm.

De hele pil Prascend gaat shocking klem in de 7mm, dus verwacht niet dat ik die in een maat 3 zou krijgen. Bij jou past de Pergoquin dus wel in maat 3?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 20:09

Ja maar 3/4 pil is wel de max en ik breek ze wel in stukjes.

Ene paard krijgt 3/4 pil per dag en de andere een halve.

Ben gelukkig gezegend met 2 paarden met ppid :=

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 21:49

Celebi schreef:
Nou die capsules zijn echt heel smal, passen de Prascend pillen exact in. Die Pergoquin ziet er veel ronder en breder uit dus in zn geheel gaan ze sowieso niet in die capsules. Maar weet niet of de kwartjes of halfjes klein genoeg zijn om ze in die capsules te stoppen.

Ik breek de Pergoquin tabletten in 2, er passen 2 halfjes in een capsule nummer 1 (voor mijn criollo). En 1 halfje past in capsule nummer 2 (voor mijn shet).

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 21:55

Dat is heel fijn om te horen! Dan ga ik gewoon aan mijn dierenarts vragen of we kunnen switchen naar Pergoquin! Scheelt toch echt heel veel geld. Dan krijg ik misschien geen korting op de labkosten maar dat scheelt iets van 40 tot 80 euro per jaar als ik 1 of 2 keer per jaar laat testen.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:21

Belachelijk dat de prijzen zo ver uitelkaar liggen.
Ik heb zojuist 107 euro exl 9% btw betaald voor 60 tabletten prascend. Als ik de verschillende bedragen hier zo lees.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:27

Bizar! Ik betaal excl. Btw 140,91 zie ik. Waarom ligt dat zo ver uit elkaar? Of is dat bij jou inkoopprijs ofzoiets?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 23:54

Ja werkelijk geen idee..
Ik vind het ook bizar en ik heb het hier over een shetlander wat ik op ga starten met 1/8 pil en hoop nietmeer nodig te hebben als 1/4 uiteindelijk.
Maar iemand die een pil per dag bijv. Moet geven dan zijn dit wel echt serieuze verschillen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 06:34

Is dat nog andere dosering ofzo? 0,25 mg tegenover 1mg?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 21:54

Nee hoor gewoon 1 mg

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 11:13

Moska schreef:
Wat een prijsverschillen zeg! Ik heb in augustus €332 betaald voor 160 stuks prascend. Zou het mogelijk zijn om te shoppen bij een dierenarts?

Ik begreep van de DA assistent dat er mensen van buitenaf bij hun bestellen omdat ze vrij goedkoop zijn. Dus is altijd de moeite waard.

Ondertussen nog steeds een zielig hoopje pony. Traag, veel slapen en nog steeds niet bijster veel eten. Wel wortelen, balancer en zijn appel met pil.
Ik hoop dat het snel beter gaat. Sta nu op 0.5 pil en moet nog naar 1 hele. Twijfel of ik dan nu, na een week doe, of effe wacht.

CinnepinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:06

Sanny_lief schreef:
Moska schreef:

Ik begreep van de DA assistent dat er mensen van buitenaf bij hun bestellen omdat ze vrij goedkoop zijn. Dus is altijd de moeite waard.

Ondertussen nog steeds een zielig hoopje pony. Traag, veel slapen en nog steeds niet bijster veel eten. Wel wortelen, balancer en zijn appel met pil.
Ik hoop dat het snel beter gaat. Sta nu op 0.5 pil en moet nog naar 1 hele. Twijfel of ik dan nu, na een week doe, of effe wacht.

Mijn paard was ook heel sloom de eerste week op de pergoquin. Daarna ging het al snel beter :)

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:51

Cinnepin schreef:
Mijn paard was ook heel sloom de eerste week op de pergoquin. Daarna ging het al snel beter :)

Oh dat geeft hoop! Duimen maar dat ie wat fitter wordt.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 21:33

Mag ik hier even venten? Mijn pony staat nu 4 weken op verhoogde dosis prascend (van kwart tablet naar halve), maar hij is nu eigenlijk niet meer te rijden. Hij is de hele tijd extreem nerveus, kijkerig, schrikkerig. Afgelopen woensdag ben ik er (na 18 jaar!) voor het eerst afgevallen. Ik ben zo verdrietig dat mijn onverschrokken kampioentje nu opeens een nerveus wrak is die nog geen 2 minuten zijn aandacht bij het ‘werk’ (opbouwfase) kan houden ;( .
Wat zijn jullie gedachten hierover? Kan dit van de prascend komen? Kan dit nog beter worden na een soort gewenningsfase? Of moet ik nu gaan kiezen tussen een verhoogde dosis en niet meer fatsoenlijk kunnen rijden, of een lagere dosis die eigenlijk niet voldoende is om de waarde genoeg te verlagen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 11:43

Kan denk ik van alles zijn.. Van (tijdelijke) bijwerkingen tot externe factoren. Zo waren de paarden hier de afgelopen week extreem druk en schrikachtig. Leek wel of er iets in de lucht hing of in het hooi zat.

Misschien kun je nogmaals de waarde testen om te zien of het nog steeds te hoog is of nu juist extreem laag? Ik weet dat mijn paard ook heel nerveus werd in de maanden voorafgaand aan mijn start met medicatie. Juist met de Prascend werd hij weer zijn relaxte zelf. Maar gedragsverandering is natuurlijk wel een bekende bijwerking.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 14:30

Prascent staat er om bekend dat het veel bijwerkingen kan geven sommige gaan nooit weg.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:57

Even een foto opgezocht van net voor ik begon half juli met de medicatie en vandaag. Met name vacht en blik is een stuk verbeterd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eind winter zag hij er echt slecht uit, met name vacht, schilfers, luis, echt slechte conditie. Toen bijgetrokken door de wei op te gaan maar juni/juli ging hij weer achteruit. Blij met hoe die nu is.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 10:01

oh dat hangende koppie, dat zie ik hier ook steeds. :(

Vrijdag met logeren ging hij ineens de lucht weer in. Dus er lijkt verbetering in te zitten, maar wel nog van korte duur, na 10 minuten stond hij weer te slapen. :o

Ben sinds gisteren naar de volledige dosis gegaan. Het afvallen gaat voor geen meter. Heb hem gisteren laten wegen, nog nooit zo zwaar geweest (481kg, bij 136cm). Maar de dame in kwestie vond het er niet zorgelijk uitzien, BCS van +0,5.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:14

Mijn ruin staat nu ruim 3 maanden op de Pergoquin. Hij is stukken opgeknapt sinsdien, maar evengoed niet altijd op zijn best. Dinsdag nog erg energiek en voorwaarts. Vandaag weer een stuk trager en schrikkerig. Gaat al een paar weken zo, met ups en downs. Terwijl ik hem consequent iedere morgen zijn pil geef. Herkenbaar?

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:18

criollo_yess schreef:
Mijn ruin staat nu ruim 3 maanden op de Pergoquin. Hij is stukken opgeknapt sinsdien, maar evengoed niet altijd op zijn best. Dinsdag nog erg energiek en voorwaarts. Vandaag weer een stuk trager en schrikkerig. Gaat al een paar weken zo, met ups en downs. Terwijl ik hem consequent iedere morgen zijn pil geef. Herkenbaar?

Ja, bij Björk zie ik hetzelfde. Maar hoop dat dit snel veranderd, hij zit pas 1,5 week op Prascend.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:41

Mijn shet moet elke dag een half tablet Pergoquin. Elke paar weken maak ik een voorraadje halve tabletten in capsules klaar, dus ben dan wel even zoet met breken en capsules vullen. Ik breek ze nu handmatig, maar vraag me af of een pillensnijder handig is. Zijn er in deze groep mensen die een pillensnijder of pillenschaar gebruiken om de tabletten Pergoquin te halveren? Zo ja, welke gebruik je? En is het handig?