Dankjewel allemaal!
Sabri, ik heb geen hakverhoging maar ondertussen wel een compressiekous. Ik ben van plan om vanaf donderdag te gaan longeren weer idd; omdat ik merk dat Ivy niet meer weet wat ze met zichzelf aan moet door de enorme energie die ze heeft.
Bedankt voor je tips pol! Ik doe snel te veel dus ik neem ze zeker mee.
Vandaag zat er weer vocht in Ivy’s linkerachterbeen. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ze gisteren zichzelf had losgerukt bij een stalgenootje en flink gecrosst had. Ik ontdekte daarna een wondje en een stalgenootje zag verder ook nog kloven.

Toevallig kwam de dierenarts langs om te enten dus die kon ik het mooi even vragen. Die zag dat de kogel wat gevuld was, verder viel het mee. Ze denkt ook dat het van het wondje komt en misschien mok is. Ik moet wassen met hibiscrub en smeren met hydrocortiderm. Verder ziet alles er super uit en mag ik als mijn kuit weer genezen is er weer op.
Dit is nu mijn plan daarvoor (eerder mn eigen opbouw dan die van Ivy, maar wel goede combi haha:
Vanaf nu tot half november kan ik sws nog niet rijden.
Half tot eind november ga ik, alleen als ze braaf is, weer stappen onder het zadel. Beginnend met 10-15 min stappen.
Begin tot half december ga ik rijden in stap en kort stukje in draf. Beginnend met 1-2 rondjes draf van 20-30 seconden, afgewisseld met stappen. Als dat na 1-2 sessies goed voelt, kan ik elke paar dagen iets uitbreiden.
Vanaf eind december ga ik volledig rijden (inclusief galop en lichte training).
En na het wassen: