Hi, wat een dingetje. Zoveel mensen en zoveel meningen. Misschien helpt mijn verhaaltje een klein beetje. Ik heb recent ook een pony gekocht, compleet ander verhaal en achtergrond maar die deed even niet zo braaf. Ook ik zit al 35 jaar in de paarden, ik was er ook even van onder de indruk. Niks om je voor te schamen.
Het klinkt alsof je iets goed probeert te doen om welke reden dan ook. Jij moet zelf beslissen of dat ook slim/veilig en mogelijk is voor jou en de stal.
Ik had een brave pony gekocht die flink onder de indruk was van de verhuizing. Door heel duidelijk te zijn (lees ECHT duidelijk) en ook positief te bekrachtigen is ze nu ook rustiger en gaat het goed. Tijd is echt wel een ding en consequent altijd dezelfde reactie geven bij hetzelfde gedrag (welke methode je ook aanhangt). Wees wel veilig! Je droom of je goede intenties zijn het niet waard om een ongeluk te krijgen. Ook vergeef je het jezelf ook niet als een ander wat overkomt.
Het is een hele reële optie om te bepalen dat deze situatie niet past en een andere plek/eigenaar of zelfs afscheid beter is. Dat is vervelend maar niet onoverkomelijk. Sterkte met je besluit.