Maar hier is alles zwaar experimenteel

Maar bij headshakers door pollenallergie is het experimenteel. Dus voor ons is sowieso kijken wat goed werkt.
Spenk schreef:De klinieken hier in de omgeving hebben het sowieso niet zelfkomt via de humane apotheek en die hebben zware tekorten dus humaan gaat dan voor. Begrijp ik ook wel weer.
Maar hier is alles zwaar experimenteel. Flixotide, budesonide en Dexamethason zijn allemaal getest bij paarden voor astma waarbij dus Flixotide het beste werk dan budesonide en dexamethason dus niet goed.
Maar bij headshakers door pollenallergie is het experimenteel. Dus voor ons is sowieso kijken wat goed werkt.
Spenk schreef:Flixotide heeft wetenschappelijke het beste resultaat bij astma bij paarden. Daarna komt budesonide en van dexamethason is de werking niet aangetoond.
Maaik schreef:Spenk schreef:Nee flixotide is er ook om te vernevelen. Alleen niet leverbaar momenteel.
Hier wel. Ik heb afgelopen vrijdag nog voor 28 behandelingen flixotide meegekregen. Dus wellicht even rondvragen bij klinieken, wellicht is er iets mogelijk.
sunny43 schreef:Spenk schreef:Flixotide heeft wetenschappelijke het beste resultaat bij astma bij paarden. Daarna komt budesonide en van dexamethason is de werking niet aangetoond.
Daar zijn de twee internisten waar ik contact mee heb het niet mee eens, die zien de beste werking met Budesonide. Ik probeer nu- na een 6 weekse budesonide kuur een combi... 's ochtends vernevel ik budesonide - 's avonds puf ik flixotide (omdat ik die nu alleen nog in puffer kan krijgen - maar dat blijkt ook al ingewikkeld volgens de apotheek, en de laatste puffers hebben griekse tekst dus zullen wel uit griekeland komen...)
sunny43 schreef:Maaik schreef:
Hier wel. Ik heb afgelopen vrijdag nog voor 28 behandelingen flixotide meegekregen. Dus wellicht even rondvragen bij klinieken, wellicht is er iets mogelijk.
En waar is hier? Hier in de kliniek ook geen budesonide meer maar in Belgie nu besteld... het wordt steeds moeilijker
Spenk schreef:Naar mijn ervaring los je hoesten ook niet op met zoutoplossing en of immunosan...
Het ging hier pas weg na een kuur corticosteroïden. En dan kun je onderhouden met de flexineb maar echt genezen met alleen zoutoplossing? Nee dat heb ik niet meegemaakt.
Spenk schreef:De klinieken hier in de omgeving hebben het sowieso niet zelfkomt via de humane apotheek en die hebben zware tekorten dus humaan gaat dan voor. Begrijp ik ook wel weer.
Maar hier is alles zwaar experimenteel. Flixotide, budesonide en Dexamethason zijn allemaal getest bij paarden voor astma waarbij dus Flixotide het beste werk dan budesonide en dexamethason dus niet goed.
Juul_Balans schreef:Ik ben twee maanden bezig geweest met corticosteroïden en pas in de laatste twee weken daarvan zag ik verbetering. Toen weer een scopie laten maken en bleek inderdaad heel veel verbetering en kon ik de medicijnen afbouwen.
Hoesten met aandraven blijft hij doen, niet altijd maar wel vaak, maar volgens de dierenarts is het niet gek als hij dat blijft doen.
Princesj schreef:Al 3 maanden bezig met de Flexineb i.c.m. medicatie van de dierenarts. Inmiddels aan de prednison maar nog 0 verbetering...
Gezien ik de diagnose in twijfel trek vrijdag bloed laten insturen voor allergietest.
Juul_Balans schreef:Thnx voor het delen Spenk, echt interessant (hoewel de artikelen wel iets te moeilijk voor mij zijn om het echt goed te snappen). Maar als het weer slechter gaat met mijn paard en we zouden weer aan de medicijnen moeten, dan ga ik dit wel bespreken met de dierenarts!
michelle933 schreef:Princesj schreef:Al 3 maanden bezig met de Flexineb i.c.m. medicatie van de dierenarts. Inmiddels aan de prednison maar nog 0 verbetering...
Gezien ik de diagnose in twijfel trek vrijdag bloed laten insturen voor allergietest.
Ik dacht dat ze dat alleen met een bal(long) spoeling konden diagnotiseren