Paard blijft te dun

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Annemarievzr

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-05-11
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:09

1) mijn KWPNer bleef ook altijd te mager voor zijn frame. Toen we zijn gewone rantsoen hooi en krachtvoer aanvulden met bietenpulp deed hem dat al veel goed. Nu geef ik totaal geen krachtvoer meer maar bietenpulp met de All-in-soup van Aveve bij (er is vast wel een alternatief in Delft, dit is nl een belgisch product en zal niet bij jou te krijgen zijn. Het gaat om een slobber die ruwvoervervanging is, dus geen krachtvoer). Hij is inmiddels volledig van het krachtvoer af krijgt ca 13 kilo hooi, bietenpulp en die slobber en vitaminebrokjes en doet het daar geweldig op. Uiteraard verminder ik rantsoenen in het weidezeizoen. Mijn (even grote en zware) koudbloed krijgt ook 13 kg hooi en balancer maar geen extra voeding omdat zijn spijsvertering veel efficienter is en hij anders veel te dik wordt.
2) als je zijn maag zonder heftige medicijnen wat tot rust wilt laten komen kun je masticHorse gebruiken. Ik ben zeer tevreden over dit product. Het is overigens niet voldoende als je een paard hebt met heftige maagzweren, dan is de dokter en medicijn echt nodig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, kyrkelover, Muga, redbutton, SentiBot en 20 bezoekers