Pijn tussen achterbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Pijn tussen achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 20:40

Hoi iedereen, ik heb hulp nodig.. Mijn pony (Romano, 6 jarige welsh-cob klein) is een tijdje geleden wat bozig geworden met zadelen, ik trok er niet veel van aan want het kon gewoon puberen zijn. Maar nu als is aan de binnenkant van zijn achterbenen onder zijn buik kom (hoeft maar een lichte aanraking te zijn) word hij helemaal gek, hij begint als een te trappen, bijten en heeft duidelijk pijn maar ik weet niet wat ik moet doen.. Moet ik een osteopaat laten kijken of iemand anders? Bij rijden kantelt hij zijn hoofd in de galop, neus naar links. Weet iemand wie ik er naar moet laten kijken of wat ik kan doen? :(


Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 20:45

Haii, ik wil liever niet gelijk een dierenarts laten komen aangezien er dan waarschijnlijk foto's worden gemaakt. Een paar maanden geleden is er ook al een geweest en die heeft niks gezien.. Heel erg bedankt voor het snelle antwoord!!

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 20:55

Er is niks te zien van de buitenkant, ik kan niet kijken of het warm is want ik mag er echt niet aanzitten van hem. Hij staat wel vaak rechtop is de paddock en heeft een mep om zijn schouder gehad. Ik zal het morgen nog even goed nakijken en denk even goed wie ik erbij ga halen. Heel erg bedankt voor je advies! :)

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 21:21

Dat is inderdaad een goeie! Ik weet niet of koelen gaat lukken maar zal ik ook proberen!!

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 21:27

Die dierenarts is 2-3 maandag geleden al komen kijken (toen het al aan het beginnen was) en heeft er niks van gezegd, en de dierenarts kan er ook niet heel veel aan doen behalve foto's maken em advies geven. Ik heb overlegd en eerst gaan we iemand laten komen die gaat kijken waar de pijn vandaan komt. Geen zorgen we doen enorm ons best om het zo snel mogelijk op te lossen!


Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 21:34

Foto's zijn best duur en zo ruim zitten we niet, eerst gaan we iemand laten komen die gaat kijken waar de pijn vandaan komt zodat we daarna veder kunnen handelen.

Die DA is al eerder geweest maar heeft niks gezien en zei dat hij helemaal gezond was en er goed uitzag. Hij is aan het puberen en probeert wat nieuwe dingen dus eerst dachten we dat het daarvan kwam.

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 21:36

Foto's zijn best duur en zo ruim zitten we niet, eerst gaan we iemand laten komen die gaat kijken waar de pijn vandaan komt zodat we daarna veder kunnen handelen.

Die DA is al eerder geweest maar heeft niks gezien en zei dat hij helemaal gezond was en er goed uitzag. Hij is aan het puberen en probeert wat nieuwe dingen dus eerst dachten we dat het daarvan kwam.

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 21:53

Toen had hij die klachten nog niet, hij was wat boos met zadelen dus de rug is vooral nagekeken en de buik (heeft hij nu ook beide last van)

eerst gaan we iemand laten komen die gaat kijken waar de pijn vandaan komt zodat we daarna veder kunnen

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 21:55

Hij heeft zn rug nagekeken en zn buik (heeft hij nu ook beide pijn aan) niks gezien.

eerst gaan we iemand laten komen die gaat kijken waar de pijn vandaan komt want dan hebben we war meer duidelijkheid en weten we wie het handigst is om te laten komen.

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 21:59

Nee er werkt iemand op stal die daar bij kan helpen, die kan precies zeggen waar hij pijn heeft en vaak ook hoe het komt.

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 22:07

Natuurlijk laten we foto's maken als zij dat adviseert maar op deze manier zijn we er zeker van dat we niet honderden euro's aan iets uitgeven wat misschien nodig is.

Het is inderdaad minder dan we verwacht hadden.. we hebben iemand geregeld die gaat kijken waar de pijn vandaan komt en daarna als het nodig is maken we foto's en laten we hem behandelen.

Dit is inderdaad een goeie, hij heeft last van zijn rug, buik en tussen zijn achterbenen dus ik zal dit zeker even overleggen!!

Het is snel veel erger geworden bij hem en dit hadden we niet verwacht, hij speelt vaak hoed in de paddock en was altijd blij, deed alles wat we van hem vroegen zonder problemen dus we dachten er niet te veel van maar het is wel erger. Ik heb ondertussen ook door de een osteopaat niet het beste idee is en dat het eerste wat we moeten doen is achterhalen waar de pijn vandaan komt en waar het precies zit.

Het is duidelijk dat hij pijn heeft, het staat vast dat we eerst moeten ontdekken waar de pijn vandaan komt en waar het precies zit. Degene die dit zal nakijken doet wonderen en ze heeft veel op stal al geholpen dus dat zit goed.

Precies! Nee ze is geweldig in dit soort dingen en verricht oprecht wonderen dus dit was onze eerste stap. Natuurlijk is er een kans dat het op niks uitkomt en dan komt de dierenarts erbij.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 25-01-23 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 22:22

Natuurlijk word hij niet gereden als hij pijn heeft, de eigenaar en ik zijn er vandaag heen geweest om alles te bekijken en overleggen wat wijsheid is. Zij is niet zo van de dierenarts en heeft iemand anders geregeld (die echt wel weet wat ze doet) ik heb zodra hij begon met signalen geven ingegrepen alleen het duurde even voordat er gehandelt werd

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 22:38

Ik ga morgen met haar mee naar stal en zal even vragen wat ze nou van plan is met hem.

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 22:43

Bedankt!!

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-23 22:59

Dat is een goeie!! Moet ik zeker even naar kijken, doe je toch mest met water in een zakje? Lang geleden dat ik dat heb gedaan..

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 09:03

Degene op stal heeft vaker paarden geholpen daar en iedereen is er heel tevreden over, het is inderdaad een beetje zweeferig wat ze doet en daar zijn we beide niet zo van maar het helpt. Ze kan perfect aan een paard zien waar het pijn doet.

Ja en dat is het rare, eerst zat daar in de buurt zn favorite kriebel plekje.. Nu als je ook maar in de buurt komt word hij gek, en niet boos kijken en een mepje nee hij doet er alles aan om die hand daar weg te krijgen. Ook zijn rug en buik zijn gevoelig en vind hij het niet fijn als je eraan zit.

Ik ga morgen zeker even het een en ander bespreken want na al deze reacties ben ik er ook van dat er even een dierenarts komt.

Natuurlijk houden we afstand en passen we wat beter op met poetsen etc!

Ja, zijn buik is heel gevoelig en doet pijn hoe veder je naar achteren gaat. Hij krimt zich in als je wat druk geeft op sommige plekken van de rug dus dat vind hij ook niet fijn.

De eigenaar zal alles betalen wat er nodig is maar die weet eigenlijk ook geen raad meer. Ze heeft alles laten nakijken en niks gevonden, iedereen zegt dat ze het anders moet doen. Ze heeft dus besloten om eerst iemand van stal te laten komen met meer verstand die haar op weg kan helpen, zodat ze weet wie ze moet laten komen.

Hij is net nagekeken en zijn maag/darmen zijn niet helemaal in orde dus daar krijgt hij nu speciale kruiden voor! Zijn rug is ook wat strak en dit uilen we oplossen met oefeningen :D :D
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 25-01-23 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 12:23

Dat weet ik niet zeker, de eigenaar weet het wel en ik weet dat het niet helemaal oke zat. Vgm moeite met verteren.

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 12:39

Tussen achterbenen* we wisten niet helemaal waar het vandaan kwam alleen dat hij daar pijn had, nu blijken bet zn darmen te zijn die daar zitten!

Dat zien we dan, eerst een weekje wachten wat het effect zal zijn

Dat weet zo even niet..
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 25-01-23 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 13:14

Het heeft geholpen, hij is behandeld en we weten waar de pijn vandaan komt. Dus was toch nog niet zo'n slecht idee

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 13:55

Na een week zou het weer wat beter moeten gaan, nu vooral veel met hem wandelen etc.

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 14:48

Veel mensen geloven niet dat kruiden helpen maar dat doet het wel, ik heb veel verbeteringen gezien bij andere paarden en heb er veel vertrouwen in.!

Lisa_1303
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 16:25

Hij heeft nu brokken die helpen met alles verteren etc. Moet hij elke dag een beetje van hebben, dit zou t enige zijn en genoeg moeten helpen. Het is niet eens super duur, maar natuurlijk houden we in de gaten of het wel ecjt nodig is allemaal!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alfi2010, Jokonootje, Vagabondo en 33 bezoekers